• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El-panna för matlagning

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Inlägg
215
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022
:santa-2-icon: Har då och då läst om en el-panna som gör matlagningen både god och enkel.

Vad lagar man i en sådan?

Var köper man dom?

Vilken effekt tar pannan (Watt).
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: El-panna för matlagning

Hej,

El-panna kan du köpa på marknad, varuhus eller järnhandel.

Vi har tillagat bla fläskpannkaka förutom andra rätter.

Bara att skära ner potatis, kött, morötter, lök mm och brassa. Glöm inte att hälla i rödvin också.

Effekter varierar mellan 1500 - 2200 w och pannan har en termostat som sköter temp.hållning.

Sven-Åke
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: El-panna för matlagning

Hej Marianne och Lars,
välkommen att läsa i länken Personliga betraktelser hur jag (Lena & Jan) använder den dagligen när vi övervintrar i Spanien! Hemma i Sverige på somrarna använder jag den gärna utomhus på terassen. ALLT kan lagas i den.

Precis som Sven-Åke sa finns den i olika storlekar vår är 30 cm i diameter och är på 1500 Watt.

God forts på helgen!

Lena & Jan
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: El-panna för matlagning

:twitcy:
Hej Marianne och Lars,
välkommen att läsa i länken Personliga betraktelser hur jag (Lena & Jan) använder den dagligen när vi övervintrar i Spanien! Hemma i Sverige på somrarna använder jag den gärna utomhus på terassen. ALLT kan lagas i den.

Precis som Sven-Åke sa finns den i olika storlekar vår är 30 cm i diameter och är på 1500 Watt.

God forts på helgen!

Lena & Jan
hej Lena
har du tænkt på at starte en import med salg til HBK ?
tror der er mange af dine læsere ( fans ) der kunne ønske sig en sådan
der er en i danmark i alle fald :)
hilsen Marianne
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: El-panna för matlagning

Hej Marianne, jo det kunde nog vara lönsamt med tanke på allt visat intresse pannan fått då jag skrivit om den i forum "Personl. betraktelser" där jag skriver dagligen då vi övervintrar i Spanien.

Våra goda vänner HBK 560 döpte el-pannan till "Lena-pannan" då jag demonstrerade för dom hur den funkar då dom oxå bodde här på camp La Fuente.

Pannan finns att köpa (tror jag) på de flest marknader i Sp. I år kostade en panna som har 30 cm diameter 13€.

Har lagt bilder på vår i dagens "Personl. betraktelser - Rullande Teamet". Mycket nöje med pannan och TACK ALLA trevliga HBKare som läser vad vi skriver!

Lena & Jan
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: El-panna för matlagning

Jag köpte el-pannor -81 och har fortfarande dem både i husbil och hemma. Till julen nu har jag köttbullar, revbensspjäll,korvtassar,Jansson i dem, jag sätter dem på "3.an " och det håller maten varm hela julbordet igenom. Eller vid större kalas så är de bra att hålla mat varm. Laga mat i är oxå kanon bra.Jag använder dem mkt och rekomenderar dem verkligen.
Rigmor
 
F

F.d. 4272

Guest
Sv: El-panna för matlagning

Vilket bra tips med el-panna. En sådan måste bara införskaffas, då stekning inte förekommer i vår husbil. Mycket går att laga ugnen, men en elektrisk stekpanna att kunna använda utomhus verkar ju toppen. Tack alla som skrivit om detta.
God fortsättning på det nya husbilsåret//Lotta
 
Toppen