• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vet inte om detta är rätt

F

F.d. 6238

Guest
artikel att skriva om här. Men eftersom jag är fullständigt Rudis i ämnet så gör jag ett försök.
Webben får rätta mig eftersom jag nästan vet att jag har fel. (som vanligt)

Nu till "problemet". Jag har en Garmin Nuvi 200 som nu är ett år gammal. När jag "sätter på" Gpsen så står det att den är över ett år gammal och MÅSTE uppdateras. Jag går då in på Garmins Hemsida och då skall dom ha en massa pengar för att göra denna uppdatering.
Nu till frågan: Finns det ett annat sätt att göra denna uppdatering utan att man skall bli RUINERAD?
Vet att det finns uppdateringssidor här men KAN INTE DETTA.

Tacksam om att få Information om detta.
Högaktningsfullt, Kurt.:swoon:
 

Maja & Stefan

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Partille
HBK-Nr
20896
Medlemskap
2024
Sv: Vet inte om detta är rätt

Hej Kurt!
Vet inte om det var detta du var ute efter, men uppdatera den till en Tomtom då slipper du det problemet:):):):):)::(:(:(
Och det där med att sätta på en gps, är det inte att överdriva? :):):)
Må väl på berget.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

Hej.

Jag antar att den vill att Du ska köpa nytt kartmatriel. Nya kartor brukar komma i februari månad. Ring Garmin och fråga hur du kan slippa meddelandet. Du kan säkert vänta något år till innan Du uppdaterar. Vill Du ringa är telefonnumret 0774-452020. Var beredd på att uppge serienumret.

Jag tror för övrigt inte Du hittar några "piratkartor" på nätet. I så fall är vi säkert många som blir mycket intresserade...

/Knausen

Tillägg: Kurt, bry dig inte om Tom-Tom.
Du hör väl redan på namnet att den inte innehåller någonting...:spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

Hej Kurt!
Vet inte om det var detta du var ute efter, men uppdatera den till en Tomtom då slipper du det problemet:):):):):)::(:(:(
Och det där med att sätta på en gps, är det inte att överdriva? :):):)
Må väl på berget.
Tack Stiffe! I håller with you. Det tycker jag är att tai oxå. Men hur får man till ett bättre ord än "sätta på"? ---Stänga AV--- Nej, men Nu pratar även Du min vän galimatias!!
Uppdatera till TOMTOM?? Vad är det?? Hur gör man ?? Och VARFÖR??
Är mycket tacksam om Du kan translatera för mig som är Tomtom i Kålan??
Väntar med SPÄND förundran! Ha de bra i DEN KORTA DALEN!
Hilsen fra Kurt.
 
Senast redigerad av en moderator:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Vet inte om detta är rätt

Kurt;

Uppdatering av GPS:ens programvara är gratis, men om du menar kartan som finns i den så kostar det för varje ny version. Du bör dock klara dig något år till med kartversionen du har.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

Tack för Ditt svar Stiffe! Jag som trodde att Du var min VÄN. Hur kan Du med att begära av en gammal gubbe som snart fyller 66 att kunna läsa alla dessa sidor. Nej, Du får nog snart skicka mig en ljudskiva där du beskriver sak efter sak som skall göras.
Nu känner jag mig alldeles TOM - Tom i kålan. Hälsa till Lakrisen, / Kurt.:spinny:
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

Om Du vill återställa din GPS så gör Du så här:
Håll nere det HÖGRA NEDRE hörnet på pekskärmen, samtidigt som enheten startas upp.​
Fortsätt hålla inne tills valet om att ta bort användardata dyker upp.

Inget Du ska göra nu men kan vara bra att veta om den strular någongång. Förvisso nästan utopi, men ändå...

/Knausen igen
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

TACK TILL ALLA! Även till Stiffe! Det tog bara cirka 40 minuter att få all denna info. HELT OTROLIGT! Tack ,/ Kurt.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Vet inte om detta är rätt

Nu FUNKAR DET. Tack till Er alla för hjälpen. Nu kanske att jag hittar till den korta dalen och till Maja o Stefan. (bli inte för mallig nu Stiffe jag har ingen TOMTOM.
Med vänliga hälsningar från ----Berget----, / Kurt.
:swoon::spinny::spinny:
 
Toppen