• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Signalhornsplacering

F

F.d. 52908

Guest
Hej.
Mitt signalhorn har slutat att fungera. har kollat säkringen som är hel, kontaktbläcken i ratten är också ok. Signalhornet kan då vara trasigt, men var sitter det? Har kollat i motorrummet och bakom grillen, men där finns inget. (Det är ju lätt att hitta om det funkar) Jag har en Fiat Ducato 2,8 årsmod 04.

Sören
 
F

F.d. 418

Guest
Sv: Signalhornsplacering

Hej Sören, jag skulle tro det sitter på samma ställe som på min '05:a, dvs nere bakom grillen. Du måste ta bort den för att hitta signalhornet. Hälsn/AndersW
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Signalhornsplacering

Signalhornet brukar sitta bakom vänster strålkastare och man når det då lättats underifrån.

Det finns en ställskruv på signalhornet som man kan vrida på för att få hornet att fungera igen. Ibland räcker det med att man knackar lätt på signalhornet med hammare.
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Signalhornsplacering

Hej.
Tack AndersW, Gunnar och Lisa &Bengt, bättre än en reperationsbok Signalhornet är återfunnit bakom v. strålkastare. Med ett lätt slag mot det så funkar det igen.
/ Sören
 
Toppen