• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Båda batterierna laddade ur när jag stoppar i elen.

F

F.d. 54081

Guest
Har ett problem som dök upp i helgen. Campade två dygn, sedan när vi skulle åka hem startade inte bilen. Tittade på panelen och såg att båda batterina var nere på rött.
Bilen har stått hemma innan med el på utan problem. Någon som vet??
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Båda batterierna laddade ur när jag stoppar i elen.

Hmm, tror jeg såg starten på problemet sist uke. Var koblet til et uttak på et hus i Dalsland, oppdaget at kjøleskapet gikk over på gass. Blokken påstod at vi sto på el, det gikk strøm ut fra batteriet. Gikk inn i huset og fant der at endel lamper lyste svakt, mens resten av huset hadde ok strøm. Det var røket en av sikkringene på inntaket i huset - slik at det som var av spenning var krypstrøm fra resten av huset. Jeg målte ikke tilgjengelig spenning, men regner med 150 - 200 volt. Heldigvis hos meg så kobles ikke batteriene sammen før spenningen på et sett tilsier at dette er fullladet. På noen blokker så kobles det sammen når el fra stolpe kobles til, selv om det ikke er ladning.
 
Toppen