• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bälten

F

F.d. 651

Guest
Hejsan alla husbilsvänner!
Jag har en liten undran, vi har en Dethleffs men u-formad sittgrupp baktill.
Vi trivs med den och har inga planer på att byta.
Nu till min fråga, det finns bara 2st bälten, går det att sätta in flera bälten, vi önskar ju att ha barnbarnet med oss i sommar.
 

Cittran

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1365
Medlemskap
2024
Sv: Bälten

Hej på er!
Vi hade till för ett år sedan en Dethleffs A 5812, som visserligen inte hade en rundsittgrupp längst bak, utan två långsoffor med ett bord emellan. När vi efterfrågade bälten för långsofforna, så fick vi till svars att man fick inte ha bälten på platser där man åkte med sidan i färdriktningen. Bilen var dock registrerad för tre passsagerare utöver förare. Det var inte ens möjligt att ha inbart midjebälte.

Om man har en rundsittgrupp så skulle det kanske vara möjligt att montera bälten längst bak där man åker i färdriktningen, men då måste det också finnas något att fästa i. Dessutom är jag tveksam till om det är så behagligt att sitta längst bak när man åker, eftersom det i de flesta husbilar är ett rätt så långt överhäng.

Mvh
Leffe II
 
Toppen