• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Står sig värde väldigt bra på husbilar ??

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Vi är på G att byta husbil men jag är ju lite sådan att man kanske skall vänta till våren då många kanske får sina 09: or och att utbytet blir lite större då men jag tog en 1,5 år gammal motorbörsen med husbilar i och tittade på vissa modeller och satte mej ner och sökte efter likadana på näter och priserna var ju samma på likadana modeller snarlika utrustningar och liknande miltal .

Var det en tillfällighet eller stämmer det bra ? Jag trodde att om jag köpte en beg 05:a (Hymer helintegrerad) husbil för 500.000kr så tappar den 100.000kr efter 1 år eller står dom sig så bra i värde ?

Har ni som bytt märkt samma sak eller har ni tappat en del ?

Vi har ju haft våran i 5 år och byter vi upp oss rejält så kan vi ju ha nästa i minst lika många år , skall ju bara hitta en med rätt utrustning från början för det är ju inte billigt heller och börja lägga på bodels ac, solceller med 220v och parabol .
Farthållare och bil ac är självklart .
 
Senast ändrad:

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Står sig värde väldigt bra på husbilar ??

Hej!

Vi har inte bytt bil i år :eek: så någon dagsfärsk info har jag inte. Vi bytte dock bil både 2005, 2006 & 2007:swoon:, och då får jag nog säga att priserna stod sig.
Sedan har det ju säkert betydelse vilken bil du byter till. Vår senaste köpte vi ny, och då fick vi faktiskt några kronor mer än vad vi gav året innan för den gamla:spinny:.

Jag vet inte om den allmänna finansoron smittar även på husbilar, men på peronbilar har begagnat-/inbytespriserna rasat rätt bra sista månaderna.

/Thomas
 
Senast ändrad:

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Står sig värde väldigt bra på husbilar ??

I samband med en visning av Bustner hos FJ i Falkenberg så begärde vi pris på byte till en ny.

Vi köpte vår bil hos FJ i Feb 2008, alltså har vi haft bilen i ett halvår. Sedan dess har bilen gått dryga 1000 mil.

Dom skulle ge 130 000 mindre för bilen vid byte än vad vi gav. Allt enligt listan som försäljaren uttryckte det.

Jag behöver väl inte tala om att jag reste mig och gick raka vägen ut och aldrig kommer att göra affär med den firman fler gånger.

/Bosse
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Står sig värde väldigt bra på husbilar ??

Var det en tillfällighet eller stämmer det bra ? Jag trodde att om jag köpte en beg 05:a (Hymer helintegrerad) husbil för 500.000kr så tappar den 100.000kr efter 1 år eller står dom sig så bra i värde?


Hej det går inte att säga hur mycket du tappar i värdeminskning 100000
Det beror ju på hur RÄTT du köper in husbilen. DU måste veta verkligt värde!Köp privat är mitt tips=
slipper du försörja handlarna.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen