• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontrollpanelen i bodelen.

F

F.d. 29819

Guest
Vi köpte en Adriatik för några månader sedan, i den är en kontrollpanel monterad som har beteckningen: "Control and Switch Panel LT 500".
I den till bilen medföljande handboken beskrives panelens funktioner på ett mycket dåligt och oöverskådligt sätt.
I bilen är även batteriladdare och säkringar mm.mm inbyggt i en enhet under en av sittstolarna den har beteckningen: "Elektroblock EBL 226". Lika summariskt beskriven i handboken.
Jag tog kontakt med tillverkaren och efterlyste en utförligare funktionsbeskrivning för nämnda enheter.
De sände omgående över fullständiga beskrivningar, omfattande 16 st A4-sidor till varje enhet. Det visade sig att en hel del inställningar och funktioner inte alls finns med i bilens handbok.
Exempelvis skall totala batterikapaciteten ställas in via kontrollpanelen, för att laddningen av batterier skall bli optimal, samt ytterligare flera andra funktioner som man kan komma åt via panelen.
Här kan beskrivningarna laddas hem: (tror jag :confused: )
LT 500: Visa bilaga Panel LT500.pdf
EBL 226: Visa bilaga Elktroblock EBL226.pdf
Här en bild på panelen:
Panel.JPG

Hälsningar Lars-Åke
 

Per P

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1517
Medlemskap
2024
Sv: Kontrollpanelen i bodelen.

Hej
Vi köpte vår Adriatik i Tyskland hos den största Adriahandlaren,där följde alla dessa handlingar med både på Tyska och Engelska språket + även den Svenska något fattiga instruktionboken.

Detta är för övrigt vår 3e Adriatik från Tyskland.

Mvh Per
 

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Kontrollpanelen i bodelen.

Hej!

Vet du om det finns någon manual på svenska? Om så är fallet var kan man få tag på den?
 
F

F.d. 26693

Guest
Sv: Kontrollpanelen i bodelen.

Hej! manualen var kanon att få min lt 500 var inställd på ett 90 am batteri och jag har ett 160am amg

Programversionen var nr6 j vet du om det är en okej version?

Mitt batteri har varat ca 4 tim med pannan på så något har varit fel
hoppas att det funkar med den nya inställningen eller får jag väl byta ,omprogramera lt 500an

Bengt
 
Toppen