Nu har ni fått experthjälp av anton, men han kan inte fiska för var och en för ett bra resutat.
Så jag säger ännu en gång TRÄNA TRÄNA med fiskespöt:
Hur jag tränar ????????????????
Ja jag kan väl säga så här.

Talet är 36 ???? kom i håg detta.
Flugfiske = Först köper jag en burk Surströmming på Ica.
Sen letar jag upp en ladugårdsvägg med vita knutar.( för att det är snygga färger ihop).
NÄR JAG VÄL HAR HITTAT den perfekta väggen tar jag fram en stege,för att komma upp ca: 3 meter för att dynga i en Dyckert med surströmmingen, för "luktens" skull.
Sen ställer jag mig ca:30 meter från väggen och undrar, va fan håller jag på med.
Men det vet jag naturligtvis, jag "TRÄNAR".
PGA: surströmmingen kommer det en massa flugor,för att kolla på strömmingen, OCH DÅ GÄLLER DET att med en STREAMER att pricka Flugorna med streamern.
Det har lite med SEX att göra.?????????????
Jag ska förklara.
SEX flugor har SEX , av dom blir det i snitt en avkomma som överlever, enkelt eller hur.
Altså 6x6 = 36 eller hur????

.
Vad det gäller Fiske med "HASPELSPÖ" är det enklare, där får man ha lite tålamod vad gäller träningen.
Om man inte är armamputerad är det svårt att förstå, men förklaring följer enligt nedan.
GLÖM tvåhandsfattning: Tackla rullen med en lin på ej över( 0,10) i dia, kasta ut ca 140 meter med en hand.
Drilla in linan med en hand samtidigt som du håller krampaktigt i spöklingan med samma hand, om och när du får ett påslag , GE INTE UPP det ordnar sig varefter dagen går.
Samtidigt som du eventuellt får på en Gädda på 12 KILO "SÅ GE INTE UPP ", drilla vidare.
Samtidigt som fisken kommer närmare håven, känner du,( FAAN )jag klara det inte och det vet ju vi redan.
Men som alla vet ,DU tappar" fanstyget "och vi säger SYND du var värd den, fast vi menar inte det.
Sen kommer förståss FRÅGAN hur jag tränar?????????????????
JA JA JAG METAR MEST

.