• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej på er.Tycker det är lite lamt på Fiskekroken,många har get upp verkar det ?
Nu blev det inte så mycket fiske i sommar som jag hade hoppats på.Arbete,hus,trädgård och familjen tog den mesta av tiden,då får hobbyn stå tillbaka lite.Var på Öland några timmar,blev helt enkelt inte mer.Augusti semester med husbilen till Tyskland sedan vidare till Österrike.I bäcken vid campingen blev det en fiske dag från 09.00-18.00.Mycket intressant.Det blev ett letande vart jag kunde köpa fiskekort.Camping ägaren berättade att det var 3 fiskerevir,ett som 5 gubbar hade som dom betalt ca. 10000 EUR för, hur många år fram gick ej.Sedan var det någon annan som hade fiskerätten i bäcken, där kostade dags kortet 150 EUR,man fick ta 3 ädelfiskar. Det tredje alternativet var en 2 mil lång sträcka där fiskekorten bara kostade 80 EUR per dag och man fick ta upp 5 ädelfiskar.Jag fick en adress och ett telefonnummer att ringa.Kom överens om en tid på kvällen.Träffade tillsyningsmannen.Nu visade det sig att jag skulle behöva ett fiskepass som Niederösterreichische fiskevårds förening skriver ut om man har gått kursen????vilken kurs blir då min fråga.Jo,jag behöver tydligen veta en massa om fisket.Jag är född med ett spö i näven sade jag,har fiskat sedan jag var 5 år.Vart är problemet tänkte jag.Måste vara vänlig. Tillsyningsmannen kunde tydligen göra undan tag för gäster.Fiskepasset såg ut som våra körkort från förr,med foto och allt. 23 EUR om året kostar det och missar man betalningen så får man göra om kursen.Och vad den kostar ville jag inte fråga,var glad att jag hade kommit så långt. Nu hör till historien att jag redan för 2 år sedan hade luskat lite om fisket i Piesting som bäcken heter,kom ingen vart i ärendet.Denna gången tänkte jag inte ge mig. Hur som hälst,jag fick ett fiskekort,en A4 sida med stämpelmärke,där jag även skulle fylla i fångsten,om det blev någon. Nu kunde jag fiska från Miesenbach till Dreistetten,en sträcka på ca 2 mil.Enbart flugfiske är tillåtet.Nu börjar man inse hur lyckligt lottade vi är i vårt land.På med vadarna och ut i bäcken.Första timmen var det bara lite nafs efter spoonen.Tänkte att dom är nog för stora,bytte till en liten nymf.Se där tog efter 2:a kastet,en liten bäcköring. Den och 4 till fick gå tillbaka,alldeles för små.Jag tastade av fåra för fåra,kant för kant.Inga större fiskar syntes till,dom blir inte så stora här det visste jag, men en portionsfisk på ett halvt kilo borde väll finnas.Bytte tillbaka till Spoonflies.Mitt i bäcken stod den 0,6 kg regnbåge.Den slog till direkt,inget tjafs där inte.Sedan en båge till lite mindre.Öringen lyste med sin frånvaro,dom större,små fanns det gått om.Harr hade man också lovat,såg ingen.
Trodde att det inte skulle bli något alls när vi såg vädret dra upp dan innan.
Ovaeder_1_11.jpg
Ni har säkert sett det innan det är mäktigt eller hur,tur att haglet uteblev.
Ovaeder_2_11.jpg
Lite foton från WienWest
P1050538.JPG
Det är lite trångt på stadscampingar och Augusti är ju södraeuropas semester tid.Många Italienare åker då till Wien.
P1050539.JPG
Några bilder från Schönbrunn Djurpark
P1050541.JPG
Palmhuset
P1050572.JPG
Djungel äventyr
P1050551.jpg
Lite fiske bilder
Baeck_3_11.jpg
Bäcken är som jag skrev innan kristallklar.
Beack_2_11.jpg
Foraell_2_11.jpg
Är ju lite tråkigt att visa bilder där det inte är någon dramatik,blir så när man står med spö`t i ena näven å kameran i andra .Är ju ofta ensam ute.
Regnbaoge_1_11.jpg
Ni får ha det fortsatt bra, får se vad hösten ger och framför allt vad man hinner.Hör gärna av er om någon tur på några dagar Oktober-November har ju knappt träffat några HBKàre i år,bara på håll när vi förflyttar oss.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Fina bilder Anton och bäcken ser verkligen lockande ut. Men, men, det var ju inte gratis att doppa flugorna där efter vad du berättade.

Vi får kika på oktober och ev. november. Det beror lite på när jag ställer av för året.

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Tjenaaaaaaaaaaaaaaa fiskekamrater:mcride:
Havsöring Cup Dags för Havsöringträff på Öland har anmält mig till den
undrar om några är intresserade att följa med ? Jag åker över till Källa på Fredag den
4/11 så att man är på plats när starten går den 5/11 kl.07.00
Vore kul om vi kunde vara med som lag HBK-Fiskekroken

Lagen kan ha 2-4 deltagare, alla måste vara anmälda till den individuella delen. Anmälan sker vid startplatserna och startavgiften betalas på plats. Max 3 fiskar per lag per dag får vägas in. Högsta total invägd vikt ger vinnarlaget, priset blir de totala anmälningsavgifterna till lagtävlingen.
REGLER:
Fisket får bedrivas varsomhelst på Öland
Tillåtna metoder är spinn, fluga, mete
Endast 1 spö får användas åt gången
Fiske från båt är ej tillåtet
Fiskar inkomna senare till invägning än vad som anges i programmet kommer ej att vägas in
Inkommen fisk måste vara minst 50 cm lång
Tyngsta Havsöringen vinner tävlingens vandringspris. Den tävlande som för tredje gången vinner vandringspriset behåller det.
Penningpris delas ut till första, andra och tredjepristagaren.
Finns det något intresse för detta ? Hör av er
 

Persson

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Laholm
HBK-Nr
3089
Medlemskap
2024
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej Anton Det här fisket verkar riktigt kul hadde jag ej varit uppbokad på annat håll så hadde du haft en med men det blir kanske fler tillfälle hoppas höra av dig hur det gått

Gunnar 3089
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej Gunnar
kanske HÖ-cup på våren i stället ?
Vore ju kul om det blev någon slags tradition av det hela.
Som du ser så är det ju inte så många som har intresset att frysa
a.. av sig i November.
Var över i Tisdags och kastade lite,2 gäddor blev det.
Sedan kom det in ett lättare oväder så jag gav upp vid 16.00 tiden.

Aengjaernsudde_2_fhdr.jpg
Åkte ner lite på olika ställen för att kolla om man kommer ner med HB.
Aengjaernsudde_3_fhdr.jpg
Som ni ser har jag lekt lite med bilderna.
Hoegby_5_fhdr.jpg
Soedra holm_6_fhdr.jpg
Hittade 2 nya platser om man inte har för stor bil.
Nu blev det en del fler X på Ölands kartan där man kan testa efter Öringen
och sova över i sin bil.Jag åter kommer med info. om HÖ-träffen.

Du har väll bra fiske nere hos dig med ?har tänkt att utforska Skåne kusten
många gånger,blir inte riktigt av.Vore ju bra att ha en guide med sig som redan vet vart man skall ta vägen.Tar en massa tid att hitta dom rätta ställena.
Önskar er alla ett riktigt skitfiske :mcride:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Tjenare Anton

Nja, rädd för att frysa är jag inte, tycker bara att det är synd att HÖ-kupp ligger så sent. Bilen har jag ställt av och idag skall den täckas över. Minns förra året då jag förhalade täckningsjobbet in i november och plötsligt blev det en halvmetersnö så täckning var inte längre att tänka på.

Det är klart man skulle ju kunna använda insparade pengar (skatt och försäkring på avställningen) till ett rum på Strand i Borgholm och ändå vara med på HÖ-kupp men då missar man mycket av poängen med det mysiga husbilsboendet.

Hade det varit mitten på oktober hade jag utan tvekan kört ner.

Lycka till med tävlingen och se nu till att du, som ambassadör för HBK, vinner och placerar klubben på "sportfiske-kartan".

Anders

PS 1.100 mil blev det på mätaren detta år, alltså ungefär detsamma som tidigare.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Så nu är man på plats bäck mörkt redan.Öland ligger i en grå massa,inget roligt als.Hoppas att det lättar till imorgon.
Vill passa på att gratulera Anders till en 4:e plats av 131 deltagare i Västerviks gäddtävling,vad den nu heter,kommer inte på det just nu.Nu tog gas flaskan slut,ut å byta......Nu är den bytt.
Vad jag funderar....att det verkligen inte är fler som är intresserad av det här HÖ fiske.Klart det blir många bomfisken,men det är ju en kick när det väl hugger eller man ser en öring följa ända in till strandkanten.
Tjeeeeeeena:cool:
 
Senast redigerad av en moderator:
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

anton,,kom hem te mej nästa år på makrill eller krabbfeske,,du står gratis hemma hos mej,,
så kan ja åka te dej på öringfeske,, napp napp,,teddi,,
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Makrill låter intressant teddi om vi blir fler i HBK som kan komma,dels på lite foto safari och fiske.
Fikan och det allmänna tugget runt brasan.

Lite foto från Öland i går.
Starten i Källa hamn HÖ cupen 5/11 2011
starten_2_111105.jpg
Åkte upp dan innan för att kunna sova längre,tänkte jag...vaknade 5.10
som en inbyggd klocka det är för bedrövligt.
HBstarten111105.jpg
Dan innan låg dimman tjockt över ön och det var inte bättre på Lördagen.Såg faktiskt bra
ut ett tag på morgonen,men den tätnade ganska snabbt när luften värmdes upp efter hand.
dimma_1_111105.jpg
djupvik_5_111105.jpg
dupvik_6_111105.jpg
Sedan kommer vi till själva fisket,i och med dimma så står öringen ganska stilla har jag för mig.
Då gäller det att hitta dem.Och det gjorde man ju inte.
Inte en fisk på hela dagen.Hade linan i 8 1/2 timma,inte ett följe ingenting.
Och det var bar inte jag som missade 68 deltagare 1 öring det säger en hel del hur knepigt
det är med Havsöring fisket.Testade det mesta i min betes ask.Större delen blev det mina spoon och Gulp.
gulp111105.jpg
spoon_2-111105.jpg
Ni ser det var ingen gigant till fisk heller som vann,både lag tävlingen och det individuella priset.
oering_111105.jpg
prisutd_1_111105.jpg
Blev lite suddiga folk står ju aldrig still.
Fisken låg visserligen still men jag hade väll tårar
i ögonen då.Stackarn vi kunde ha lottat ut första priset åxå.
pisutd_lag_111105.jpg
Fisken vägde 1,74 Kg och längden var..ja ni ser själva inte många cm över
men det räcker.Godkänd längd 50 cm.
Mer finns att läsa på Havsöring Cup fram över.Nästa drabbning blir 21-22 April 2012,bara att anteckna i almanackan.

Ha det bra å lev gött:cool:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Bra kämpat Anton synd bara att det inte blev bättre resultat för dig. Men som vanligt så är det väl fisket och allt omkring som lockar, och då inte minst all den friska luft du andas in.

Misstänker att vinnaren fick ett rejält kilopris för kraken han vann med.

Söndag, 7.00.
Håller just på att packa matsäcken för en fiskedag i Västerviks skärgård med kompisen som ännu inte tagit upp sin båt. Det blir väl C&R-fiske på gädda, för att ta hem och äta dom är inte att tänka på.

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Ha...har du fått blodad tand nu på Pike ?Jag tror att han fick 3000 och laget 1600.Andra och tredje priset lottades ut i och med att det inte kom in några fler fiskar.Sedan var det massa sponsor prylar och övernattningar som lottades ut till dom när varande.Fick ett par varma sockor till vinterfisket.
Det är bara att ladda om,åker nog över om en vecka igen, vore väll F.. att man inte skall spräcka rekordet i år,har ju ingen vägd havsöring.Gissning är knappt Kg eller lite över.Ska det va så svårt?
Så man kan ta Abborren nästa år (1,97)skall över 2 kg strecket.Å sedan är det ju så viktigt med dokumentationen,på stå kan man väll mkt.
Du får ha ett riktigt skit fiske i dag.
:cool:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

För oss blev resultatet 4 st gäddor, vi fick två var.

Största 4,5 kg och minsta ca 2,5 kg

Dock en trevlig dag på sjön med värmande flytoverall

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:santa-5-icon:Vill bra önska er alla en riktig GOD JUL:santa-5-icon:
Fisket har väll varit så där i nov. har åkt över till Ö´n 3 ggr men inget att orda om.Ställde av husbilen sista nov. pyjamasen på.
Efter det har det inte blivit att jag har tagit personbilen,är för bortskämd med Hb.
spigg.jpg
Vad man kunde konstatera att det finns mycket mat till dom större fiskarna
krokade nog ett tiotal spigg.
Hagaby.jpg
Sol uppgång Högby fyr inte många ställen där man kan fiska i från vägen.
Fått upp både Gädda och Öring här.
Husbils godjul.jpg
Sedan får jag inte undan hålla er denna bilden ett vykort från 30-40talet(?)
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

:confused: Det har varit helt dött denna vinter,ingen har hört av sig varit mycket tyst.Man undrar??????Alla åkt till värmen ????
Hur som haver är det dax igen på Öland Havsöring Cup den 21-22 april.har anmält mig på Bo pansionat (start plats) finns 3 ställen man startar ifrån.Tänkte börja på södra Öland sedan fiska mig norr ut.Av slut brukar alltid vara Källa hamn kl 18.00 på Söndag.
Vore kul om vi fick ihop ett lag denna gången.Ett lag skall bestå av 2-4 medlemmar.Start avgiften 100:-/lag.
Anmälnings avgift 200:-/person.
Bara att ta rygg så skall jag lotsa er,den som vill hänga på.
Vadare behövs och ett Haspelspö,håv är bra att ha och ett slitet Toby
20-30 g Silver eller Koppar.Svarta om det blir oväder/dimma och grumligt i vattnet.Man får en vickywobbler när du är föranmäld så då har du 2 olika varianter med dig.
Annars har jag olika grejer med mig att testa.

Engångsgrill tjock korv å en pilsner. That`s it.

Kommer inte att jaga ner er på några konstiga vägar,alla väger är ok att åka HB på.

På blospot länken här nedan, har jag lagt upp några ställen som jag brukar åka till och fiska på Öland lite beskrivningar.En del ligger redan i denna tråd.Tänkte att jag skall inte ta så mycket utrymma här.

Vad säger ni......
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

hej anton,, å va de brinner i brallorna efter en sådan läsning,är premiären som på västkusten den 1--4 på ostkusten?? ,,ja tror ja fick haka på rollerteam till påsk för fiske på norra öland,

men ja vill gärna hänga på ock dela med mej,,de finns ett bra fiske efter västkusten också,, ett makrillfiske med grabbens båt,,ock ställplatsen finns hemma hos mej,,nåra hundra meter från vattnet,, ,,men vadarbyxor,,dom e inte uppfinnade till denna hyddan,,men ja fiskar gärna fluga,,ock ett ultralätt haspel,,
jag är intresserad,,teddi,,,
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej teddi
Bra anmäl dig på Anmälan Bo Pensionat Vickleby

Vi har ingen skoningstid på HÖ på Ostkusten bara Gädda och Abborre från 1 april till sista maj.
Skulle kunna möta upp om jag får ?Är ledig påsk veckan.Skulle vi kunna öva lite.
Är jätte sugen att fiska på västkusten brukar vara riktigt bra för min del, ska bara se så jag får med frugan,så kommer vi brukar vara ett jädrans pyssel med våra scheman för att få ihop det.Jag får åter komma i ärendet.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

hur kul som helst anton,,ja är ledig 36 timmar om dygnet,, vi hörs,,teddi,,
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

[FONT=&quot]Jag fick ett mail
[/FONT] [FONT=&quot]Hej Harald[/FONT] [FONT=&quot]
Alla som kommer och tävlar får fri nattparkering hos oss över helgen.
[/FONT] [FONT=&quot] Jag bifogar även en bild på 2011 års vinnare; Niklas Solberg med en vacker havsöring på 2,88kg och 62cm ger detta ett Fultonvärde på 1,21. [/FONT] [FONT=&quot]Niclas fiskade på sydöstra Öland och använde en grå Ludde Millennium.[/FONT]
CIMG0874-2.jpg

[FONT=&quot]Hej!
Här kommer inbjudan till Havsöring Cup Öland 2012
21-22 april är det dags att vässa krokarna för en ny dust med de havsöringar som vågar sig nära Ölands kuster.

I december 2011 fick vi den tragiska nyheten att vår tävlingsledare Ulf Fransson gått bort, som engagerad eldsjäl i föreningen lämnar han ett stort tomrum efter sig, men vi har beslutat att fortsätta med tävlingen i hans anda. Framgångarna 2011 med 111 deltagare på Cupen och med 59 deltagare på höstens havsöringsträff och en härlig stämning underlättade beslutet.


Årets prisbord är laddat med priser för mer än 20 000:-, vinnaren får 6 000:- i kontanter och lika mycket i varor.


Varupriser kommer att lottas ut till de som närvarar vid invägningen.

Alla föranmälda får dessutom en väldigt vass och välgjord Vickewobbler från Wiggler. De som kommer till lördagens prisutdelning i Källa Hamn bjuds på korv m. bröd och dryck.

Anmälningsavgiften ligger kvar på 200:- (vid föranmälan senast 18/4)

Kvinnor och ungdomar tom 19 år betalar 100:-
Alla deltagare har dessutom chans att anmäla sig till lagtävlingen (görs vid startplatsen) ett lag skall bestå av 2-4 deltagare och avgiften är 100:- per lag.

Tävlingen kommer att genomföras med samma enkla regler som tidigare Havsöring Cup, Fultonformeln kommer att tillämpas, målet är inte att landa maximalt antal havsöringar utan att vi skall ha en trevlig helg bland likasinnade.


Anmälan och mer info på Havsöring Cup

Har ni frågor, ring tävlingsledaren Niklas Solberg tel. 070-3910757
För mer info om Källa Hamn, boende, vägbeskrivning mm: http://www.kallahamn.se

Varmt välkomna till en härlig vårhelg på soliga Öland

Arrangörerna

Kalmar Sportfiskeklubb, Alvets sportfiskeklubb, Ölands trolling och sportfiskeklubb, Källa Hamn

Ja mer kan jag inte göra för att väcka ert intresse.
Tjenaaaaaaaaaaaaa:mcride:
[/FONT]
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Hej på er Fiskare å ni andra med naturligtvis.
Vi hade en liten premiär för över en vecka sedan den 24/3.Ja,jag vet hade bara inte tid att skriva något. http://www.warnanas.eu/fiske.html
För min del tappad jag som vanligt mina fiskar, inte koncentrerad som man borde vara.Man hörde svordomar lite över allt längst å`n.Men det kom ändå upp 4 st fina Öringar.Det var ett par med HB som hade fiskat 3 veckor i Mars.Duktiga specimant fiskare,dom var ute efter svenska rekordet på Id.
Så hittar ni hit http://www.warnanas.eu/info.html Jag tror att man inte har något i mot att man står någon natt.Bara att ringa och höra.

Ni som kommer till Öland i Påsk,här har ni några tipps
Öland runt med Fiskespö`t: Vi fortsätter söder ut till Djupvik-Bruddesta-Ärleklinta
Lägger upp då och då på min blogg.Det mesta av matrealet har jag redan i denna tråd.Jag tycker att det blir mer samlat på bloggen och lättare att hitta lite snabbt.
Ni får ha det så bra kör lugnt vi kanske ses någon stans i Sverige.:mcride:
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Fiske Öland & Kalmarsund

Jätte bra fiske på Öland 21-22 April.
Havsöring Cup
Ett 20 tal godkända Öringar kom upp.Själv var man ju inte med på bild,men vad gör det.Roligt fiska var det....Började i Grönhögen/Parboeng vinden vände och avtog,lite dimma smög in,fiskade 2 tim. förflyttade mig till Triberga,fiskade av 3-4 timmar.Sedan fortsatte till Sandby skjutfält,fiske 3 tim.Åkte upp till norra delen Bläsinge/Sörlångören ,eftersom jag var ensam med min HB så slog jag nattläger där(plats för 3 bilar åk inte dit semestertider för att övernatta),bara för att gå ut först.Trodde jag!!!när jag öppnar dörren så står det redan fiskare klara att gå ut på revet,när vi kommer ut så står det redan en där ute Kl. är 06.30.Vinden är perfekt 4-5s/m vatten tempen 5-6 grader.Det fyllde på med ytterligare fiskare,sökte mig en ny plats,åkte över till Äleklinta lite norr om finns ett sten rev.Dimma hade kommit in igen,pålands vind lite norr ifrån inte så bra.Fiskade till kl.15.00 på Söndag invägning kl.16.00.Så det blev ca:16 timmar lina i vattnet.En del går på gym, jag går i vatten och längst stränder,hoppar på stenar,10-15 km om dagen.Nu är man ganska mör kan man säga.
Nästa tävling blir till hösten och då kommer tydligen invägningen vara på södraöland.Vet inte om det är riktigt klart och klubbat,jag hoppas att det blir så.Nu kommer snart Siken in kul att botten meta och Horngäddan är sedan någon vecka runt Skåne kusten ,så snart går den upp i sundet.
285.JPG
Parboeng (här kan du inte övernatta.)
290.JPG
Triberga (stå ett dygn är nog inga problem 3-4 HB)
307.JPG
Sandby skjutplats (stå ett dygn 3-4 HB)
332.JPG
Mellan Äleklinta och Bruddesta (stå ett dygn 3-4 HB)
har t.o.m. sett dom största bilarna övernatta här.
vid Bruddesta brukar det smyga ner en och annan HB
Dimman smög in på Söndagen
341.JPG
ännu mer dimma

SÅ VAD SKALL VI HA STÄLL PLATSER TILL ????????
Det är väll bara att använda de platser som finns,1 dygn får man stå och vila.Campa är något helt annat,eller hur.En sak är klart, att du måste lämna platsen så som du hittade den.inte som en soptipp,inte ens en liten pappers bit eller fiskelin rester skall finnas efter dig.Enkelt att ha en svart sopsäck med sig för sina sop påsar och annat skräp.Som man sedan slänger vid någon återvinnings station eller vid en rastplats som har större tunnor/containers för sådant.(Inte trycka ner i sopsäckar eller tunnor det är för den vanliga bilisten så att säga.) Varför skriver jag detta här?när det finns en tråd redan,jag har sett för mycket.Vi som har naturen som ett intresse och HB kan väll föregå med gott exempel.

Ni får ha ett riktigt skit fiske i vår/sommar....glöm inte kör försiktigt:mcride:
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen