• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Handla i Rostock, ställplats Berlin

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Hej,
var handlar man i Rostock, finns typ Calles där eller är det Real som gäller och är det någon som har tips på bra och central ställplats i Berlin.
Även tips på sevärdigheter!
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Handla i Rostock, ställplats Berlin

Det finns ett par affärer strax intill färgeläget i Rostock. Minns inte vad de heter nu men priserna var sisiådär. Real var billigare på en del sorter.

I Berlin kan jag rekommendera denna plats: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/180319

Dock finns inget vatten eller avlopp, ej heller el men det funkar för några dagar. Nära till tunnelbana och lugn plats.
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Sv: Handla i Rostock, ställplats Berlin

Calle har en nyöppnad butik i Rostock: Calle Grenz Shop Rostock info

När vi besökte Berlin påsken 2006 stod vi på denna plats: Home
5-10 minuters promenad till S-Bahn och sedan ungefär 15 min till centrum.

/essge
 
F

F.d. 55258

Guest
Sv: Handla i Rostock, ställplats Berlin

Hej där

Min favorit bland Berlins ställplatser är den som heter Internationale Reisemobilstation Berlin-Mitte, de har en egen sajt www.reisemobilstation.com.
Där finns faktiskt både ström, toa och dusch samt töm- och fyllmöjligheter. Kostade i somras 17 euro.
Ett krux kan vara att den ligger så centralt att den hamnar innanför gränsen för miljöplakettsystemet. Men det kan ju vara idé att ändå skaffa den tyska miljöplaketten...

Hälsningar

Anders Witt
 
F

F.d. 25057

Guest
Sv: Handla i Rostock, ställplats Berlin

Hej, när du kommer från Rostock efter ca. 6 mil sväng höger till ett litet samhälle som heter Mallcow, där kan du handla billigt ,Lidel, Aldi mfl. butiker,du kan även sova över där, det finns en jättefin parkering, om du håller höger i rondellen, vi handlar och sover där.
Guy
 
Toppen