• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ström i bodelen

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Hej är det någon som känner till om det blir strömlöst i bodelen om laddningsaggr. har lagt av, bodelsbatteriet är fulladdat.

HBK 2587 Janne
 

ÅLEG

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Åland
HBK-Nr
1583
Medlemskap
2024
Sv: Ström i bodelen

Strömlöst i bodelen(?) med laddat batteri och hela säkringar - Svaret blir inte lättfångat.
Själv märkte jag "tveksam respons" i en lastbrytare på manöverpanelen.
I/bakom panelen fann jag två kablar med dålig kontakt till brytare - Vibrationer och/eller ålder kan bli en förklaring även till ditt dilemma.
Lycka till!

MVH / Hasse
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ström i bodelen

Det sitter ofte en stor sikkring i plusslederen fra batteriet, ryker denne så blir det mørkt. Du sier at batteriet er fulladet - er dette målt rett på batteriet eller er det via el-blocket? Det finnes flere sikkringer i el-blocket også - men de pleier ikke å ta all strøm i bodelen.
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Ström i bodelen

Batteriet är kollat med att jag anslöt min Cetekladdare, fullt laddat.
För 2 år sen fick jag ett vattenläckage vid varmvattenslangen, så mycket att det rann ut på golvet. Laddaren fick vatten på sig, är monterad rakt under vattenanslutningen i köksbänken, undrar om det kan komma problem nu.

Janne
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ström i bodelen

Batteriet är kollat med att jag anslöt min Cetekladdare, fullt laddat.
För 2 år sen fick jag ett vattenläckage vid varmvattenslangen, så mycket att det rann ut på golvet. Laddaren fick vatten på sig, är monterad rakt under vattenanslutningen i köksbänken, undrar om det kan komma problem nu.

Janne
Fint, da er det med 99% sikkerhet sikringen som sitter i pluskablen fra batteriet. Normalt er dette en svart plastkloss på kablen like ved batteriet.
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Ström i bodelen

Hej
Har varit ute över natten med bilen. Säkringen vid batteriet är OK. Nu när vi kom hem funkar allt ljus och vattenpump igen, men när jag testar på panelen visar det att batteriet är tomt.
Helt sjukt alltså.
mvh Janne
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Ström i bodelen

Jag skulle tro att det är nåt sånt problem, får väl försöka prata med bilverkstan, jag skall nämligen serva bilen o byta kamrem denna veckan, bilen har gått 2800mil (10år gammal)
Tack för tipsen.
MVH Janne
 
Toppen