• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Siljansbadets Camping Rättvik

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Vi skulle prova vår nyinköpta husbil i helgen och bestämmde oss för att besöka marknaden i Rättvik och bo på Siljansbadets Camping.
Ingen förbokning fick ske utan vi fick order om att åka och titta på campingen efter ledig plats och ledig eluttag. Detta gjorde vi och hittade en plats.
Fick bekräftat av recp. att det var ok.:wink:
Efter ett tag kom vår "kära granne" med sin bil (han hade husvagn) och gav oss order att flytta från hans "tomt", men vi sa att det var ledigt där. Tom plats och ledigt eluttag.
Han hämtade en kvinna från campingen och hon var helt förbannad på oss hur vi kunde ställa oss där, men vi hänvisade i lung ton att vi har fått allt ok från recp. Detta gällde ej enligt henne. Vilken cirkus det blev. Hon hade ett sätt som ej hör hemma på en camping och framför allt ej i seviceyrke, rent ut sagt oförskämd.:mad:
Efter ett tag kom det en annan från campingen och sa att vi ej har gjort fel, men undrade om vi kunde flytta till andra sidan husvagen vilket vi gjorde. En eloge till honom. Han menade att hela raden stod fel och ingen av oss kunde ju veta detta.
Andra gäster runt om kring oss kom fram till oss och undrade vad som har skedde och vem det var som skrek så högt och vi förklarade allt. Alla blev mycket förundrad hur
husvagnsägaren samt personal kunde bete så mot oss, fruktansvärt rent ut sagt.
Allt hade löst sig om bara vår "käre granne" hade ställt sin bil på andra sidan husvagen, där vi ny hamnade eller i vänlig ton bett oss att flytta.
Vi stod helt rätt, men eftersom det ej fanns regler under marknadsdagarna och ej bokning sker över data så blir det så här fel.
Efter detta besök på denna camping med denna kvinnlig personal så kommer vi aldrig mer att besöka dom igen, utan vi kommer att fortsätta att vildcampa istället.
Vi vill ha en lugn och trevlig atmosfär där vi skall vara.
Vi stannade bara en natt pga av detta.
 
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Håller med Susanne - finns ingen anledning att ta sånt, särskilt inte under lågsäsong.

Nu har dom ju fått så dålig reklam att dom kan få ångra sig bittert hela nästa säsong!

En av fördelarna med husbil är ju att det är så lätt att dra därifrån, bara man kopplar bort elsladden först. :wink:

Även jag har fått dumma kommenterar om vår uppställning på en campingplats och det glömmer jag inte i första taget!! Aldrig mer att jag utsätter mig för den miljön igen!!! :mad:

Säger som Grynet "Ta ingen sk*t"!

/elisabeth
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Jag för min del som har så lätt bil så jag kan burna, hade gjort en redi burnis i gruset som avsked:mad::D

Men problemet lär jag nog aldrig få uppleva eftersom jag är alergisk mot campingar med receptioner:mad::D

Gurra
 
F

F.d. 12748

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Tack för upplysningen, vi hade eventuellt tänkt åka upp dit ngn gång under hösten och hälsa på kompisar. Kommer då inte att campa där iaf. Vilken otur ni hade! Nu kan det förhoppningsvis bara bli bättre!!
mvh Pyttan&Ove
 
F

F.d. 52947

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Hej Corina
Jag trodde att det var ett undantag då jag blev utskälld av en blivande campinggäst på denna camping.
Vi hade tagit in på campingen för en natt. Alla elplatser var slut så folk stod i kö vid infarten och väntade att folk skulle fara därifrån. Vi brukar ej ha elplats på sommaren då vi klarar oss bra utan. Det fanns en hel del plats utan el. Dagen efter när vi skulle åka därifrån körde vi fram till receptionen för att betala ö.s.v. Det var även nu en kö vid infarten som väntade på elplats. Mannen från första bilen kom fram till mej när jag var på väg till receptionen och undrade villken plats jag haft. Jag förklarade för honom vart jag hade stått och att jag ej haft el. Troligen blev besvikelsen för stor för honom då han förstod att han fick stå och vänta i värmen ytterligare en stund att han utbrast. Sådana snyltgäster som undertecknad inte borde få ta in på camping när man inte ens har råd att betala för el.
Jag tog inte illa vid mej. Men visst fick man sig en tanke om denna stackars familj. Vad fick dom utstå när en stunds extra väntan utlöste denna panik

Med hälsningar
Ethel o Leif
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Hmmm...sicken skit... det finns trevligare campingar runt siljan . Finns det inte en schysst ställplats i Rättvik nånstans ?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2297

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

hej
Det finns en liten fin camping på västra sidan av Siljan Åsengårdens camping en liten camping som vi besökt två år i rad med vänligt bemötande, lugn och fridfull, vacker natur runt omkring campingen
Hälsn
Elving oInga-Britt
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Nu ska vi vara snälla
och sluta gnälla
det är lätt att andra
ständigt klandra

Det är väl ganska ofta så
att det blir ett fasligt sjå
när man sig på campingar ställer
där är det alltid så att någon skäller
tag då fram påsen och ge honom/henne en karamell
och skulle busen inte av detta bliva snäll
så giv åt honom/henne då en helt annan sorts karamell
en sådan som ger honom/henne en redig smäll
men då kommer kanske landsfiskalen
och då kan det ju bli finalen
på en ”möjlig” trevlig samvaro
och sluta med en annan tillvaro
nämligen bakom lås och bom
likaledes kan börsen bli tom
så bättre fly än illa fäkta
så slipper man försmäkta
inlåst i arresten i polisens hus
där blir det inget sus och dus

Riskera inte att få böter
när andra sig inte sköter
utan behärska din vrede
lockas inte av den lede
så i stället för att hamna i bråk
så ta din bil och åk
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Härligt Jappe att du åter börjat skallda så fint, nu väntar vi bara på mer från dig.
HLS Laika.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Vafalls, skulle jag dikta på uppmaning
du tycks ju inte ha någon aning
om poetens hårda vardag
lugna dig ett litet tag
ty inspirationen kommer ej så lätt
fast på detta sätt
är det ju lätt som en plätt
att bara fånigt rimma på detta vis
är ju inte svårt, ens för en novis

Jappe
 
Senast ändrad:

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Vi bodde på Rättviksparkens camping i somras. Dyraste stället vi varit med om. Ganska nedkört och slitet. Saknades lås på toa-dörrar exvis. Platserna var små. Undvik! Hälsningar Hasse
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Körde in till samma camping tidigt i somras eftersom det fanns trådlöst Internet enligt campingtidningen. Men det fungerade inte och hade inte gjort en tid enligt personalen i receptionen. Men ska ni inte fixa det tyckte jag ju men fick till svar att det fanns det ingen anledning till, det var ju lågsäsong!!

Varpå vi naturligtvis genast drog ur sladden och körde därifrån.

Skipper
 

jatho

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Kungshamn
HBK-Nr
2062
Medlemskap
2024
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Det finns en ställplats högat upp i Rättviks slalom backe, vidunderlig utsikt, lugnt och skönt så här års för nu står ju liftarna stilla
mvh
Linda
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

.................
Sådana snyltgäster som undertecknad inte borde få ta in på camping när man inte ens har råd att betala för el.
Jag tog inte illa vid mej. Men visst fick man sig en tanke om denna stackars familj. Vad fick dom utstå när en stunds extra väntan utlöste denna panik

Med hälsningar
Ethel o Leif

Hadde en slik opplevelse for et par år siden, svarte bare at jeg hadde lagt i nok penger i bilen til at jeg ikke trengte el for et par netter. Det ble et hestansikt på fyren :D:D:D:D:D:D:D;););););)
 
F

F.d. 9506

Guest
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Jag var på Rättviks camping i september och den stod helt öppen utan bemaning. Jag hade el och internet helt felfritt. Kan man ha bättre ställplats? Bästa camping när inte personalen är där tydligen :).

Lite gott ska dom ha i alla fall.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Det finns en ställplats högat upp i Rättviks slalom backe, vidunderlig utsikt, lugnt och skönt så här års för nu står ju liftarna stilla
mvh
Linda

Vi var på denna ställplats i somras, den kan vi absolut rekommendera. Underbar utsikt och lugn och ro. Är man lite äventyrlig av sig kan man även åka sommarrodel i backen, det var riktigt kul.........

Kolla i HBK:s ställplatslista för utförligare information.

/Per
 

Påarparna

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
15592
Medlemskap
2024
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Var nyligen på Siljansbadets camping och fann den utmärkt. Fina köks och hygienutrymmen och överhuvudtaget inga problem med servisen. Ibland är det synd att så gamla inlägg som ända ifrån 2008 ligger kvar. Mycket har ju hänt sedan dess. Vår familj kan iallafall rekommendera campingen med gott samvete.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
996
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Siljansbadets Camping Rättvik

Sonen vår var där förra veckan och hade bokat plats men när han kom dit fanns ingen plats bokad! Nu hittade han trots högsäsongen en annan plats.
 
Toppen