• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lista över reservdelsbutiker?

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Nu har vi som sagt var varit ute på vift. Fick problem med vatten ovanpå vattentanken när vi kom till Burgh. Som tur var hade vi kört fel kvällen innan så vi hade sett en husbilsfirma. Fick hjälp av en jätte trevlig man som faktiskt kunde lite svenska också. o inte var det dyrt heller. Betalade bara för delen som behövdes 1 euro. inget för arbetet. o jag (Cecilia) fick en kopp kaffe medan Kennet o mannen fixade.

Då kom jag på att vi borde ha en lista över affärer man kan köpa husbilsdelar. Typ campingbutiker. Kan det vara en ide??

/Cecilia o Kennet
 

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Tänkte att det kanske skulle vara koodinater till gpsn så man hittar dom när man är på resa. Är själv inte så bra på sånt..
/Cecilia
 
F

F.d. 52929

Guest
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

förbaskat klokt tänkt, tänk: om man är ute i europa och får problem, var kollar man då..... jo på HBK.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Cecci, jag mfl, har föreslagit ett antal gånger här i klubben till vederbörande webbar eller vad det kallas, att det vore användbart med sidor om nyttiga länksamlingar, men aldrig fått något gehör....:spinny:

Sannolikt har man inte tid för dessa petitesser eftersom mycket tid går åt att läsa o ifrågasätta inlägg..och vidarebeforda dessa till den binära rymden utan förklaring varför..:spinny:

DS
 
Senast redigerad av en moderator:

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Jag tänkte att vi kanske kunde samarbeta. När nån hittar ett bra ställe så skickar man in namnet o var platsen finns. Så kunde det kanske bli en fil till Gpsn av det.
Lite som våra husbilsplatser. Då hänger det inte på bara några personer utan alla som kan hjälps åt.
Som sagt var.
I Burgh finns där en: Kaiser ligger på Industriestrasse 16/18 23769 Fehmarn OT Burgh

Kan nån hjälpa mig med att hitta koordinaterna? O förklara för mig hur man hittar dom.

Hemsida www.wwkaiser.de

/Cecilia
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

I Burgh finns där en: Kaiser ligger på Industriestrasse 16/18 23769 Fehmarn OT Burgh

Kan nån hjälpa mig med att hitta koordinaterna? O förklara för mig hur man hittar dom.

Hemsida www.wwkaiser.de

/Cecilia

Jag brukar använda Google Earth. Du kan hämta programmet här: Google Earth
Skriv in addressen "Industriestraße 16, Burg auf Fehmarn 23769 Fehmarn" vid fly to, och kartan centrerar sig med en markering på denna address. Högerklicka på markeringen och välj properties så kommer ett fönster upp där koordinaterna är angivna: 54°26'45.39"N , 11°11'8.57"E

/essge
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Skulle också ställa mig i kön för dom som vill ha en länksamling. Förundras över den enorma vidden av användbara länkar (m.m!) som folk samlat och delger. Kopierar och lägger in under favoriter nu (kommer åt dom överallt via delicious) men det blir ändå ganska oöverskådligt med tiden. En samling med kategorisering vore toppen (självklart kan inte "webbarna" ta ansvar och övervaka dom, det sköter säkert vi som söker...).
 
Inlägg
116
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Då jag högerklickar på markeringen för sökresultatet så får jag inte upp properties. Det som kommer upp är, Ta bort sökresultat, Vägbeskrivning härifrån, Vägbeskrivning hit, Zooma in, Zooma ut, Centrera karta här. Vad beror detta på?

Lennart
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Cecci, jag mfl, har föreslagit ett antal gånger här i klubben till vederbörande webbar eller vad det kallas, att det vore användbart med sidor om nyttiga länksamlingar, men aldrig fått något gehör....:spinny:

Sannolikt har man inte tid för dessa petitesser eftersom mycket tid går åt att läsa o ifrågasätta inlägg..och vidarebeforda dessa till den binära rymden utan förklaring varför..:spinny:

DS

Angående Hundvaktens svar så kan jag meddela att vi har en länksamling med nyttiga länkar. Länkar om Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - den skapades den 1 dec 2006.
Fortsätt gärna att lägga in länkar där.
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Du kan också använda Google Maps Klistra in firma och adress i fältet och sök. När företaget hittats klicka på "Skicka" , "GSM" och märket på din navigator så får du in den direkt in i den anslutna navigatorn. Det måste vara ett företag för att GSM-raden skall finnas med i skicka-menyn. Mycket praktiskt!

Hlsn
Evert H
 

Tandy 635G

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
1141
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Hej!

För reservdelar till Fiat har jag köpt många gånger från www.Fiatteile-Online.de. Skapliga priser jämfört med de svenska.

Leveransen kommer direkt hem med posten!

Den andra tyska som nämnts tidigare, Augustin, är ibland billigare men ibland inte. Jag brukar jämföra dem för att få lägsta pris. Jag har t.o.m. lyckats pruta, genom att spela ut dem mot varandra.

Hälsn.:)
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

För er som har Renault eller Citroen så finns en reservdelsbutik i Helsingborg, Autofrance :
VÄLKOMMEN TILL AUTOFRANCE AB Enl. Svenska Renaultklubben " Orinal Renaultdelar till nästan Biltemapris". Avskräcks inte av den spartanska hemsidan.
Jag har iofs inte kollat att han ( Benny) har till våra husbilar, ring o kolla ! Han hade i allafall luftfilter passande Fiat Ducato -06.
// Göte J
 
F

F.d. 8726

Guest
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Vi behövde ett tanklock då jag glömde det på en mack i Spanien.
En vänlig Tysk påpekade det och kom fram med en gummiplopp som passade i hålet sålänge. Mkt snällt tyckte jag.

Fick tips om Hymer/Knaus i Murcia och vi var strax utanför, på Ikea så det passade väldigt bra. Efter letande och vilset farande fick jag hejd på en polis, som glad i hågen vinkade att vi skulle följa efter, så vi fick poliseskort dom 4km som var kvar.

På firman var dom mer än omtänksamma....dom monterade tanklock, med lås medans vi fick avnjuta kaffe med kaka. Sen kostade det €10 när dom var klara :p (95kr...billigt! Hade inte fått ett tomt lock hemma för dom pengarna)

Här är länk till dom om ni är på vägen förbi och behöver något:
CARAVANAS MURCIA
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Lista över reservdelsbutiker?

Min husbil är byggd på peugeot. Är den någon som har adresser med reservdelar för peugeot i Tyskland eller Frankrike.
Ha det
 
Toppen