• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Schaudt EBL 99

F

F.d. 55324

Guest
Finnes det noen her, som har monterings/koblingsskjema, på engelsk/svensk/dansk/norsk,
til en Schaudt EBL 99 lader?
 
F

F.d. 55324

Guest
Sv: Schaudt EBL 99

Tusen takk!
Selv har jeg dette koblingsskjema, det jeg undrer på er, tilkobling av en kaffemaskin 12v 240w =20A.
Eksisterer det en mulighet for uttak på laderen, eller må jeg legge opp en 6--10 kvadrat mm. ledning med 25A sikring fra start batteriet. Denne "kaffebryggaren" skal endast brukes under kjøring/når motor er igang. Jeg vet ikke om det er smart å koble direkte til bodelsbatteriet.
 
F

F.d. 55324

Guest
Sv: Schaudt EBL 99

Hei!:yes:

Jeg har mottatt en engelsk version av monterings og instalasjons veiledning fra Schaudt. Prøver å legge ved en link/vedlegg. Om det ikke går, så send meg en beskjed, så kan jeg videre sende denne.

Visa bilaga 10221
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25374

Guest
Sv: Schaudt EBL 99

Hej Per-Harald!

Finns denna installationsanvisning kvar i din ägo? Kan du tänka dig att lägga upp den igen? Håller på med en liknande grej som dig fast jag vill ha extra cigguttag istället för kaffebryggare.
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
682
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Toppen