• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

F

F.d. 9947

Guest
Hej!

Vi står just nu och fricampar (Bua) med ett heldött bodelsbatteri... men det överlever vi.
Frågan som dyker upp är ju om det är en garantifråga, bilen är uttagen maj -07?

Tacksamma för svar och åsikter!

Ha en skön lördagskväll,

Anna-Karin & Peter
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Hej på min bil har jag en huvudbrytare till bodelsbatteriet som är lätt å komma åt (stänga av) och när man gjort de har man ingen laddning till de heller ?!mao dött ?men klart även nya batterie kan krångla,lycka till
 
F

F.d. 9947

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Hej!

Nej, tyvärr är det inte så enkelt... när vi kört motorn på tomgång en stund så visar panelen fulladdat batteri, men 10 minuter efter att vi stängt av motorn är det nästan tomt...
Man tack ändå!

Anna-Karin och Peter
 
F

F.d. 9947

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Det är ett gelbatteri - no water ;-)
Knäckt batteri, jepp, säkerligen... men går det på nybilsgarantin?

edit=felstavning (j-t mörkt här ;-)
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Håkan J;

Jag har tyvärr dålig erfarenhet av detta, efter 6mån är det omvänd bevisbörda mao
så skall köparen bevisa att felet är ett ursprungsfel, å hur lätt är det om säljaren står på sig.

Förhoppninsvis så visar dom flesta "Godwill" för att behålla sitt rykte, men ibland
träffar man på envisa säljare.


// Pär
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Håller med dig Pär.

Visst kan det bli lite problem med rtedje året.

Vad det gäller batterier så är det ganska lätt för säljaren att slingra sig. Tex. säga att man kört ur det för djupt.
 
F

F.d. 8491

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Hej Anna-Karin och Peter,

Vi har också en 07:a där säljaren har bytt ut de 2 GEL batterierna mot 2 st AGM på garanti.

Liknande problem som ni har hade vi också. Batterikapaciteten försämmrades hela tiden.


Sven-Åke
 
F

F.d. 25017

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Hej!

Vill bara tala om att jag fick direkt nytt batteri utan diskussion på garantin. Batteriet tog precis som ditt ingen laddning och värme och vatten kunde inte användas. Den natten frös jag ordentligt. Bilen var 2 år så när som på någon månad.

/Tommy L
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Trots växelströmsgenerator blir det inte mycket laddat med motorn på tomgång i 10 minuter. Att din mätare visar fullt är bara spänningen, inte hur mycket du lyckats fylla energi i batteriet.
 
F

F.d. 9947

Guest
Sv: Bodelsbatteri ingår i nybilsgarantin?

Hej och tack för alla svar!

Idag har jag varit hos Autohallen i Hol (Alingsås) och fått monterat ett nytt batteri, det gjordes med ett mycket trevligt bemötande och kostnadsfritt!
Jag nämnde inte ens att det borde vara en garantifråga, det var tydligen självklart :)

Stor heder åt företaget som dessutom, när jag frågade idag, tog på sig vår kostnad (700 kr) som vi hade i samband med "Fiat sållet"-problematiken i våras :)

Nu känner man att det var rätt att göra inköpet av husbilen hos dom, det var inte bara en enstaka affär (479.000!!!) dom var ute efter, utan en lång relation med kunden.

Gôtt, nu kan vi ut å åka i helgen igen!

Anna-Karin och Peter
 
Toppen