• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

F

F.d. 4380

Guest
Hej på er som har tur o kunnat besöka mässan !
Vi är intresserade av Dethleffs nya bil och undrar om det är någon som såg den på mässan och vad ni tyckte ??

Tacksamma för synpunkter !!

Britt o Roger :spinny: :spinny:
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vi hade den stora förmånen att se denna läckra husbil hos Codat i Fritsla där den mellanlandade på väg till Elmia.

Utvändigt tycker vi att den är urtjusig. Sedan kommer vi till insidan och den går inte av för hackor. Mycket båtkänsla finns det i denna underbara husbil. Att jag sedan inte gillar diskmaskin och en massa belysta glasskåp är en annan sak. Jag ser till planlösningen och att det ska vara funktionellt och praktiskt att använda husbilen. Och den har helt suveräna utrymme, tror inte att jag lyckas att fylla alla skåp som finns där! Skulle gärna vija ha den men 2 mille är bara för mycket!
Eva
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Hej o tack för erat svar !
Den bil ni menade är Dethleffs Nya Premium-Liner!
Inte Magic Edition !

Förstår att det är svårt att hålla alla modeller man tittar på i huvudet.

Britt:spinny: o Roger:spinny:
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Ja inget annat var intressant, Tyvärr.
 
F

F.d. 2069

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Eva & Hasse 9;

Vad är det för fel på diskmaskinen??????
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !



Så såg den ut !Någon som minns den ?
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Ang. diskmaskin så fungerar samma hemma som i husbilen. Dessutom, vilken diskmaskin kan köra husbilen, sköta om diverse som "multiverktyget" inte klarar av. (Läs, inte är intresserad av).

Helt klart så förväxlade jag bilarna, men så bra att ni var uppmärksamma på min miss! Det var mycket att hålla reda på.

Eva
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Så det var ingen bil som stack ut tydligen, eftersom ingen verkar sett den..

Britt o Roger
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vi såg den, den var fin, men för oss inte riktigt den bil vi vill ha, men nästan,det är inte mycket kvar för att det ska stämma med våra önskningar. Färgen är läcker.
Lena
 
F

F.d. 4380

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vad var det som inte tilltalade er ??

Britt :yes:
 

Lassman

HBK Medlem
Inlägg
144
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Tumbo husbilar utanför Västerås har den hemma,bilder finns och pris
 
F

F.d. 8789

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Jag tycker att det var en helläcker bil. Var särskilt förtjust i inredningen i den med svart front. Föll för skinnklädsel som endast kan fås i den "svarta" samt de svarta
detaljerna på skåpen. Hela bilen kändes trendig och rätt i tiden. Är seriös spekulat även om jag gillar min Hymer 504 SL från 2007. Fördel med byte är bland annat lägre sängar.
Gå in på Dethleffs Videos - Truveo Video Search så får ni se mer av bilen från mässan i dusseldorf.

Smaken är som baken men för priset tycker jag man får en läcker bil med en trevlig och funktionell planlösning.

Eva (Tintin)
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Hej Kabyss! vi har en Dethleffs 6844, den gillar vi skarpt, samma bil skulle vi vilja ha men istället för dubbelsäng vill vi ha enkelsängar och toalett bak. Då exakt samma modell, med dessa önskemål kommer, då har vi vår önske bil.
Lena
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Visst är den "helläcker" med sina vågade färgsättningar på skinnklädseln och textilier och skåpinredningen för kristallglasen!!!! Och så fint med vinflaskan där på bordet! Förföriskt ska´de´va´.

MEN - det som behövs i valet av en stor investering som en husbil ju är, är en verkligt ingående test av bilens alla väsentliga funktioner och uppbyggnad. Att äga, att köra, att bo i för olika kategorier konsumenter. När kan man få läsa sådana tester av husbilar som man sedan länge kan om personbilar? Det man hittills sett i branchtidningarna, gaml a och nya, lämnar ju tyvärr mycket i övrigt att önska.

Kunniga veteraner inom Sveriges största husbilsklubb borde kanske erbjuda sina tjänster?
Folk som vet vad de talar om. Som får låna en "Magic" en vecka för att gå in under skalet på skönheten och dess ytliga flärd.

Nu är jag där igen, med ett förslag att "någon" borde göra det och det. Men jag är tyvärr inte tillräckligt kunnig att ingå i ett sådant gäng och kan därför inte erbjuda min plats. Jag kan bara inte låta bli att spåna litet vilt, ta det inte som något genomtänkt förslag.
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vi har försökt hitta bilder på toalettutrymmet på Magic men ej funnit något,vad tyckte ni om det ?

:spinny:Britt o Roger
Det fanns ingen toa bak vad vi såg däremot på 7014 och den är bra.
Lena
 
Senast redigerad av en moderator:

Stefan59

HBK Medlem
Inlägg
165
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vi både såg och köpte en svart.
Nu är det bara väntanstider som gäller.
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

GRATTIS!!
Hasse och Lena i vargön
 
F

F.d. 297

Guest
Sv: Någon som såg Dethleffs Magic Edition på mässan !

Vi var på mässan och tittade på Dethleff bilarna för det är det ända märket vi är intresserade av. Eftersom vi har en sprillans ny Dethleff Esprit i6840 den är vi jätte nöjda med för den går så bra inget skrammel någonstans. Vi har kört över 1000 mil nu på tre månader inga fel ännu i alla fall. Men vi såg en Dethleff på mässan som planlösningen var kanon bra med ett separat sovrum med en dubbelsäng som var placerad i mitten och då blir det genast lättare att bädda. Sedan var toan större. Men kanske lite trångt vid köket för dunetterna var lite annolunda plaserad än på våran. Men vi kommer att titta på den igen på Kista Mässan men det blir ingen i alla fall för vi älskar våran Dethleff där är det plats samt inga kruseduller och lull lull i. Annars brukar jag gilla sådant men tycker det har blivet för mycket färger på belysningar i skåp som bara blänker ser ut som en julgran. Lagom är bäst vi har svag punktbelysning över skåpen i fram samt bak över dubbelsängen det räcker gott o väl.

Anita o Risto i Täby
 
Toppen