• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Mot Kroatien med barn sommaren 2008

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Tack för en härlig berättelse.
Den påminde om när våra barn var små och vi var ute med lånad husbil. Kände särskilt igen det där när barnen, och kanske vi vuxna också, var omöjliga. Men jag kan lova er att när ungarna blir vuxna så är det inte det som de kommer ihåg utan allt det roliga som ni gjort tillsammans. Man önskar att alla ungar skulle få uppleva minst en sådanhärlig resa.

EssoJ
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Det var en trevlig berättelse som vi känner igen resrutten på. Vi har också "chansat" oss över till Rab, efter att ha snurrat runt på Krk. Vi campade på Padova 3 vid staden Rab. Har varit där två år i rad. Kanske inte lika barnvänligt som San Marino, men vi åker två vuxna. I år var vi på Murter, kanonfint trots vädret. Dit åker vi nästa år också. / Susanne
 
F

F.d. 9230

Guest
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Tack för jättetrevlig och intressant läsning!
Vi hoppas också på att kunna åka till Kroatien nästa år, så det var kul att få läsa om era upplevelser.
Skönt också att läsa om att det inte bara är våra barn som bråka och att det även finns andra som har dagar man bara vill glömma.....
 

Cinna & Svenne

HBK Medlem
Inlägg
115
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
1974
Medlemskap
2026
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Vilken härlig berättelse, vi har tänkt att åka ner dit nästa sommar. Vill även säga att det var fina bilder som du lagt in, men jag vet ju at du har fler då du visade dom för mig i sommras när vi träffades i heiligengafen. Ha det så bra så syns vi längs vägen.
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.637
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Mycket trevligt läsning o igenkännande. Barnen var vi tvungna att dela på vid flera tillfällen under vår 400 milstripp i somras. Vår tripp gick via Ausschwitz i Polen, Budapest i Ungern för att hamna på KRK och CRES i Kroatien. Underbara öar:).
Hemresan via Park Umag, ett par dagar i Österrike, Tyskland.
En sak är säker, CRES får ett nytt besök nästa sommar:yes:
 
F

F.d. 29056

Guest
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Hur var vägen på ön Rab till staden Lopar? kurvig? bred?bra beläggning?
vi har lite dåliga erfarenheter från ön Hvar när vi åkte till Jelsa från färjeläget Sucuraj.
sträckan var c:a 50 km och tog 4 timmar...
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Mot Kroatien med barn sommaren 2008

Hur var vägen på ön Rab till staden Lopar? kurvig? bred?bra beläggning?
vi har lite dåliga erfarenheter från ön Hvar när vi åkte till Jelsa från färjeläget Sucuraj.
sträckan var c:a 50 km och tog 4 timmar...

Hejsan,
vägen på ön Rab är helt ok med husbil, asfalt och bred nog att mötas på till skillnad från en del andra vägar i Kroatien (någon hade omaket att ställa ett träd och en mur ivägen isomras när jag körde i Trogir, förstår inte detta hur de tänker därnere;) ) kurvigt är det så det går inte att stå på men det är semester så bara att ta det lugnt. Själva ön är inte så lång, tror inte det är mer än ca 15 km från färjan till Lopar så det tog inte så lång tid..kommer dock inte ihåg så exakt, finns säkert någon som varit där i somras som kan svara på detta. Men sammanfattningsvis..inga som heslt problem att köra där! Hoppas du fick svar på din undran.
//Agneta
 
Toppen