• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem med HD box

F

F.d. 2113

Guest
Hej!
Köpte en mycket avanserad box av märket Triax 333 med instruktion bara på danska och engelska.Boxen har massor av finesser men min avsikt var bara att kunna se boxers basutbud samt spela in.
Efter mycket testande har jag nu kommit så långt att jag kan se alla kanaler på boxer + de fria kanalerna.Mitt stora problem just nu är när jag vill spela in en kanal via PVR och samtidigt titta på en annan kanal, då dimmas liksom kanallistan ner och jag får ett felmeddelande "kanalen är ej tillgänglig".Avbryter jag inspelningen så blir allt normalt igen.Det går även att spela in och samtidigt se på en och samma kanal.
Jag har på taket en Triax UFO antenn som varit med sedan bilen var ny-95

Ett annat problem med denna box är att den lagrar ett stort antal kanaler när den söker igenom alla sk MUX. Alla lagrade kanaler finns sedan på kanallistan i flera upplagor med olika kanalnr,vissa går att se på medan andra bara finns med på listan utan att kunna aktiveras beroende på vilka MUX de tillhör.
Hur kan jag välja bort allt överflödigt?Vilka MUX finns boxer och de fria kanalerna på? Varierar det också från plats till plats.
Tycker det var bra mycket enklare förr med analoga sändningar.

Hoppas på någon fora av hjälp
Dorotea
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Problem med HD box

Triax 333 er ikke det en DVB-S boks - dvs. for bruk med en parabol?
I så fall er det ikke mulig å få inn boxer.
 
F

F.d. 2113

Guest
Sv: Problem med HD box

Jo den är för både och! Både för parabol och marksänt.Jag har boxerkort i en viacessmodul som passar i CI modulen i boxen.
 
F

F.d. 2113

Guest
Sv: Problem med HD box

Problemet är konstigt så tillvida att jag kan spela in både tex CNN och TV 4 plus samtidigt som jag tittar på Tv 4 Mitt eller någon av de 7 kanaler som ligger på samma Mux 522.Väljer jag däremot att titta på eller spela in tex TV 3 som ligger på drygt 600 Mhz så går det ej,likaså om jag väljer en kanal som ligger omkr 200Mhz.
Har själv funderat om det skulle vara idé att byta antenn.Kanske det skiljer mellan analog och digital marksändning även om boxer påstår motsatsen och i reklamen påstår att man kan använda gamla antennen
Mvh
Dorotea
 
Toppen