• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Farbror Claes, var är korkskruven?"

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3088

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Mysko jag provklickade på länken när jag var klar med inlägget, Då funkade den :confused:
Något måste ha hänt med målet till sökvägen

Gurra
 
F

F.d. 11948

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Det finns ingen som är "utrensad" från klubben. Däremot valde Farbror Claes och andra att förena sig med dem som startade en egen hemsida och förtalade klubben, styrelsen och webadm.

Därmed uteslöt de sig själva, det finns ingen förening som skulle låta ett sådant agerande passera och fortsatt acceptera dem som medlemmar.

Det låter inte alls bra tycker jag, men varför startade dom en egen hemsida och förtalar er som gör ett så bra jobb ???

Hur många var dom igentligen ?

Konstiga människor tycker jag, så fin klubb.

Majsan :wub:
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Den første lenken fra Gurra var et søk han hadde utført, det lever så lenge han er pålogget i den ene sessionen - deretter blir det et tomt søk.

De som forsvant sammen med Farbror Claes var 11 personer.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Jo så kan det ju vara, men ändras,flyttas, eller krachar källan hittar ju inte länken rätt igen. fattar inte vad Knut menar men han verkar påläst :confused:
Kan du utveckla Knut

Gurra
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Det låter inte alls bra tycker jag, men varför startade dom en egen hemsida och förtalar er som gör ett så bra jobb ???

Hur många var dom igentligen ?

Konstiga människor tycker jag, så fin klubb.

Majsan :wub:

Jag tycker också att den förra och den nuvarande styrelsen gör ett väldigt bra jobb och därför är jag glad över att styrelsen fick ansvarsfrihet.
Emellertid är jag lika konfunderad som du över vad som ligger bakom schismen. Är det något som startade innan HBK bildades?
Nu kan man tycka att vi skall låta sovande hundar sova men jag tror att den här frågan kommer att dyka upp då och då och därför vore det bra om luften kunde rensas en gång för alla.
Varför uteslöts vissa medlemmar? Själva påstår de att deras hemsida startades efter uteslutningen. "Gunnar" säger tvärtom.

Oftast beror konflikter på misstolkningar, missförstånd och missuppfattningar och så är det förmodligen även här.
Min förhoppning är att den nya styrelsen tar tag i detta och petar lite i såret så att det får luft och kan läkas.
Det här är en väldigt bra klubb för oss husbilsmänniskor och den förtjänar det allra bästa.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

J
Kan du utveckla Knut

Gurra
Når vi foretar et søk så lagres søket midlertidig på serveren og får et idnummer, om samme bruker senere bruker linken til dette søket før han logger av så kommer svaret opp igjen. Om en annen eller samme person en senere dag prøver dette søket så er søkebegrepet borte fra serveren.

Håper dette forklarte problemet med lenker som tilsynelatende slutter å fungere.

Gurra sinpeker hadde dette innlegg (jeg har lagt inn noen mellanslag for å kunne vise innholdet:
http :// www.husbilsklubben.se/forums/search.php? searchid=938218

En searchid har meget begrenset holdbarhet, best før avlogging.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Birkaland;

Den här frågan kommer säkert upp även i fortsättningen eftersom "någon" vill att den skall komma upp.

Faktum är att deras sida öppnades den 12 dec. 2008 och styrelsens beslut om uteslutningen togs den 28 dec. 2008.

Vill man läsa och ta till sig styrelsens förklaring finns den att läsa under HBK information.

Man har även kunnat läsa Farbror Claes egen ståndpunkt på deras sida att han redan före den 11 dec 2008 beslutat sig för att inte förnya sitt medlemskap i HBK för 2009.
 
F

F.d. 11948

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Får upp något konstigt meddelande i toppen på denna tråd.
Se nedan :

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /includes/functions_post_thanks.php on line 222


Vad betyder det ?
Förstår inget som vanlig !

Majsan :wub:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

När du gör en sökning så ligger sökresultatet kvar en viss tid. Det rör sig om några minuter, tio kanske, eller tills du loggar ut/stänger ner. En länk till en sådan sökning blir således fel när tidsfristen löpt ut eller du stännger ner inloggningen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.253
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

En sökning ligger kvar en viss tid, minns inte exakt men det rör sig om kanske tio minuter, eller tills du loggar ut/stänger ner hemsidan.

En länk till en sådan sökning upphör alltså att gälla så fort tidsfristen löpt ut eller du stänger ner din inloggning.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Får upp något konstigt meddelande i toppen på denna tråd.
Se nedan :

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /includes/functions_post_thanks.php on line 222


Vad betyder det ?
Förstår inget som vanlig !

Majsan :wub:

Dette er en type feilmelding som kan komme på enkelte weblesere når det er svært mange takk på et innlegg, slik som på innlegg 1 i denne tråden.
Det er ikke en feil som enkelt kan feilsøkes, den kan delvis komme fra tilgjengelig minne for scripts i webleseren og delvis fra hva som skjer samtidig på serveren.
 
F

F.d. 5085

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Birkaland;

Den här frågan kommer säkert upp även i fortsättningen eftersom "någon" vill att den skall komma upp.

Faktum är att deras sida öppnades den 12 dec. 2008 och styrelsens beslut om uteslutningen togs den 28 dec. 2008.

Vill man läsa och ta till sig styrelsens förklaring finns den att läsa under HBK information.

Man har även kunnat läsa Farbror Claes egen ståndpunkt på deras sida att han redan före den 11 dec 2008 beslutat sig för att inte förnya sitt medlemskap i HBK för 2009.

Jag litar på det du säger. Om du dessutom säger att det inte ligger något gammalt groll bakom mellan olika personer så litar jag också på det.
Är det alltså så att ingen blev utesluten innan deras hemsida öppnades dec 12 så tar jag dig på ditt ord och kommer i fortsättningen att vara en nöjd och tacksam medlem i Husbilsklubben.
Inte så att jag tidigare varit missnöjd med något men när man smygtittar på deras hemsida så får man lätt intrycket av att en konflikt seglade upp mellan olika medlemmar och att resultatet blev att vissa medlemmar helt enkelt kastades ut.

Ok. Jag är nöjd och kommer inte att väcka frågan igen utan bara njuta av den frihet som husbilslivet skänker och alla de goda råd som vi husbilsamatörer får.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Känner mig väldigt splittrad i att en diskussion om vad som försigått eller inte enbart skall kommenteras av "ena sidan".
Kommentarer ok, men påstående om regelöverträdelser, påhopp osv tycker iaf jag att man
skall akta sig för så länge "andra sidan" inte har tillstymmelse till möjlighet att försvara sig.
Innan ordföranden har sagt sitt, och även efter blir husbilslivet så mycket nöjsammare om
ingen tar på sig att vara den allvetande och ende rättfärdige.

Med respekt
Marita
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11846

Guest
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Känner mig väldigt splittrad i att en diskussion om vad som försigått eller inte enbart skall kommenteras av "ena sidan".
Kommentarer ok, men påstående om regelöverträdelser, påhopp osv tycker iaf jag att man
skall akta sig för så länge "andra sidan" inte har tillstymmelse till möjlighet att försvara sig.
Innan ordföranden har sagt sitt, och även efter blir husbilslivet så mycket nöjsammare om
ingen tar på sig att vara den allvetande och ende rättfärdige.

Med respekt

Marita

VAR HAR :bock:TACK KNAPPEN, TAGIT VÄGEN
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Jag tar mig friheten att som balans komplettera Gunnars inlägg med att nämna att om man även vill ta till sig den ”andra sidans” uppfattning om orsaker och datum mm så finns det gott om info på deras hemsida. Den handlar i princip bara om frågan.
Och som sagt, där finns även Farbror Claes förklaring med hans egna ord varför han inte längre är medlem.

Observera att detta inlägg varken är en åsikt, kritik eller en uppmaning. Bara ren information..

Roger

Var är ”svara” knappen? Detta postat med ”citera”.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Hej!

Så har även denna tråd ballat ur.
Nu verkar tugget vara igång igen om uteslutningar m m. Jag är så innerligt trött på att läsa om detta i var och varannan tråd.

Dags att gå vidare. Annars rekommenderar jag att tråden stängs.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Frankia

Tyvärr är det inte så enkelt att man bara stryker ett streck över allt som hände för 1 sekund sedan och bakåt i tiden. Att frågan inte tilltalar dig är inte tillräckligt för att den skall bli ointressant eller oviktig för andra.
Det ligger i människans natur att aldrig vara nöjd och att alltid peta i frågetecken för att hitta nya bättre lösningar eller svar.
Bra eller dåligt kan man väl diskutera men det är den driften som fått oss att kunna flyga och även resa till månen. Ja, utan den driften hade vi kanske bott i en grotta fortfarande..

Mitt förslag är att du helt enkelt bara hoppar över dessa inlägg eller trådar om de inte intressar dig och låter dem som vill fortsätta i fred. Givetvis förutsatt att de gemensamma reglerna följs.

I all välmening
Roger
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.581
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Denna tråd skall handla om reseberättelser från husbilen vilket Farbror Claes verkligen har beskrivit på ett trevligt och medryckande sätt.

En fortsatt diskussion om varför han valt att lämna klubben är inte meningsfull och det bara förstör och tar udden av Farbror Claes intressanta tråd.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: "Farbror Claes, var är korkskruven?"

Tack Gunnar.

Det var precis det jag menade när jag skrev att tråden ballat ur. Men vissa tror visst att det är lämpligt att skriva vad som helst i vilka trådar som helst.

Trevlig helg :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen