• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddningslampan lyser rött...

F

F.d. 945

Guest
Vi är på semester i ett mycket regnigt Danmark, på Jambo Camping i norra Danmark (en kanoncamping för övrigt!)

Helt plötsligt började min laddningslampa för bodelsbatteriet lyda rött - jag har en Fiat Hobby 596AK 2003a. Normalt lyser den rött precis när man stoppar i elsladden för att sen bli orange och till sist grön.

Nu har den varit grön ett tag, och helt plötsligt lyser den rött. Jag har provat att dra ut och sätta tillbaka kontakten utan framgång. Allt funkar i bilen som det ska, men man blir ju lite nervös. Är det batteriet som är slut, laddar det inte alls eller vad är det som är fel??

Tacksam för hjälp snart:)

//Micke
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Laddningslampan lyser rött...

Kontrollera polskorna!

Vi fick problem med laddningen från bilen tidigare i sommar, varvid bilens laddningslampa tände sig.
Efter kontroll på verkstad så visade det sig att det var dålig kontakt på pluspolen på bilens batteri

/Bosse
 
Toppen