• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp och elverk

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Hallå vänner
Undrar om det är någon som bytt kylskåp i liknande bil som min ( HOBBY 750 fmse -00)
I denna bil sitter ett mycket litet kylskåp och jag vill byta mot ett större, vill höra om någon här i klubben gjort detta.
Är även intresserad av tipps om hur man bäst bygger in ett elverk, och vilket som är bäst.
Kan man få tag på begagnat i Tyskland? Någon som vet?
Ha en fin dag alla.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Kylskåp och elverk

Om du ska bygga in ett elverk så föreslår jag ett bensinaggregat som går betydligt tystare och vibrationsfriare än ett diesel. Med tanke på värmen som blir när det är inbyggt så föreslår jag även att du löper ett där avgaserna går ut i kylfläktens luft, dels dämpar det ljudet, dels får du svala avgaser. Robin tillverkar såna elverk och jag har ett sådant sedan 22 år tillbaka som har gått felfritt hela tiden och gör det fortfarande. Tror att det är Ferm AB som säljer dom.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Toppen