• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i kyl

F

F.d. 14924

Guest
Vi ska ut och fricampa i Norge men får ingen snurr på kylen med gasolförsörjning . Det funkar bra på el o batteri . Får ingen fjutt på det dvs det tänder inte till . Har ett Elektrolux 4280 . Detta har sabbat vår husbils-semester en smula . Har fått ta in på en camping som är svindyr. Det är också jäkligt varmt så maten i kylen mår INTE bra utan kyla. Fått slänga det mesta . Behöver jag säga att det är vår premiärtur. :twitcy: Nån som har nåt tips..!?

Är i Strömstad nu.

Tjoöahopp/ mattematt o bittebo
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i kyl

Offra några timmar och åk till någon handlare för husvagnar/husbilar. Tror säkert dom kan hjälpa dig även om du får vänta ett tag.
Förmodligen smuts i brännaren.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Gasol i kyl

Tackar för svaren. Har inte hittat nåt riktigt passande info här . Tror inte jag fixar detta själv tyvärr. Ska försöka hitta någon husbil/husvagsfirma här i närheten av Strömstad.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Gasol i kyl (Strömstad)

Vet någon om det finns nån husbil / husvagnshandlare som kan hjälpa till o serva ett kylskåp i trakten av Strömstad..?
 

Thomas och Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
623
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
489
Medlemskap
2023
Sv: Gasol i kyl (Strömstad)

Hej på er!
Det finns nog inte så många reparatörer/försäljare i Strömstad, i alla fall inga officiella:D
Vilken camping bor ni på? Många campingar har ju uthyrning av vagnar och har kanske något tips på reparatör!
Annars tror jag närmaste handlare i Sverige är Arctic Fritid i Munkedal, men då får ni ju åka tillbaka 10-12 mil:(

Tyvärr inget bra svar, men lycka till i alla fall:yes:

hälsningar Thomas
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i kyl

Hej

Om det är själva tändmekanismen som inte fungerar så kan man väl i nödfall tända lågan med en tändsticka el dyl. Om man plockar bort det nedre gallret så kommer man åt brännaren. En person får stå inne i vagnen och hålla in tändsäkringen så att gasen kommer fram.

Har gjort detta vid flera tillfällen då tändmekanismen trilskat och man inte haft tillgång till reservdelar/reparatör.

Kenneth
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Gasol i kyl

Jabbadabbadooooo:yes:.:spinny:..!

Släppte lös gumman på kylskåpet o hon höll in o tröck o fixa och VIPS...så tände det till o lågan lös plötsligt så fint så fint...

F-n vet hur det gick till men nu funkar det . :twitcy:

STORT TACK till alla hjälpsamma HBK:are..! :)

d.s. Nu blir det till att bjuda "gumman" på middag i morgon...;)
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Gasol i kyl

Man tackar för det och för engagemanget..! Hur skulle man klara sig som nybörjare utan denna MYCKET trevliga och hjälpsamma klubb o medlemmar.
Sicken tur att man hitta på denna klubb..! :)

Tacksam nybörjare..!
/ mattematt
 
Toppen