• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Billig gasolgrill-testad.Superbra!!!

F

F.d. 29783

Guest
Hej hopp,
Vi är nu på semester på Gotland och har invigt vår nya gasolgrill. Efter ett tips från Thomas & Gun HBK1912 köpte vi en Melissa gasolgrill. Grillen använder de små gasolflaskorna som man skruvar fast i grillen, hällen är i "nonstick" utförande och lätt att hålla ren. Vi hittade den på SIBA och det bästa av allt är att den kostar 399:-. Mycket prisvärt tycker vi efter en underbar middag som jag bifogar bilder på.En gasolflaska på 450g räcker till ca 10 - 15 grilltillfällen enligt Thomas. För övrigt känner vi att vi har tajmat semestern ganska bra, solen har inte ett moln i sikte.
:spinny::yes::spinny::yes:

Melissa 651-009 Gasol

ArtNr.91124

Ha det bra önskar Eva & Jerry

Melissa-gasolgrill1.jpg

Melissa-gasolgrill2.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Billig gasolgrill-testad.Superbra!!!

Grattis till både grillen och vädret! Det kan inte bli mycket bättre. Fortsätt gärna att berätta om era grilleskapader i fortsättningen. Kanske smyger det in något gott recept på sidan.

Bonzos matte Kerstin och hussen Sven-Åke
 

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasolgrill-testad.Superbra!!!

Har nu köpt denna eminenta grill.
På Siba idag för 350 kr!!
Går tom att transportera på cykeln.
Men nu till gasoltuben, dom rekommenderar Primus 2207, men är det en sådan som ni använder, tycker den ser "smalare" ut?

mvh
Werner
 
F

F.d. 29783

Guest
Sv: Billig gasolgrill-testad.Superbra!!!

Hej hopp,

Det finns många flaskor att välja på, Biltema har jag sett har bl.a. Vi köpte på Verktygsboden i Borås 60:- st. Bifogar bild på vår flaska, den används till minsta Webergrillen mm.

Vi tyckte att det var ett bra alternativ till kolgrill med tanke på eldfaran mm.
Kolgrill har vi också när det passar, övriga jämförelser med köksredskap lämnar vi därhän.
:twitcy::swoon::wub:

Hälsningar från ett soligt Fårö.
 

Bilagor

  • Gasolflaska.jpg
    Gasolflaska.jpg
    153,7 KB · Visningar: 532

Fincan

HBK Medlem
Inlägg
951
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024
Sv: Billig gasolgrill-testad.Superbra!!!

Tack Eva o Jerry.
Efter att ha kört runt till Shell,Q8 samt Statoil uten resultat att finna passande tub, körde jag hem och
slog på datorn. Där fann jag att återförsäljare av Primus gasoltub bland annat var Intersport butikerna.
Dit körde jag då och köpte Primus 2207 resp 2202. Den förstnämda är liten ,50kr, den andre är ungefär i stl med er och kostade 80kr.
Skall ta mig en titt på Biltema och se på deras.
Tack för tipset.

mvh
Werner
 
Toppen