• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toscana juni 2008

F

F.d. 55287

Guest
Sv: Toscana juni 2008

Hej!
Mycket trevlig och rolig reseberättelse, vilka äventyr ni hade. Vi for oxå omkring i Italien vid tiden som er resa. Kom hem i fredags, längtar redan tillbaka.
Ha det gott
Leena
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Toscana juni 2008

Hej igen!

Suveränt berättat och tack för det trevliga sällskapet i Deiva Marina.

Ha det bra,
hälsn Anita o Dan
HBK 740
 

JoYLos

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
2066
Medlemskap
2024
Sv: Toscana juni 2008

Tack för en härlig berättelse. Förstår att det vart lite svettigt i Splügen passet, själv hade jag vänt redan vid första skylten ha ha för mig ar det en mardröm när sådant inträffar. Vi skulle till campingen i Florens uppe vid Michelangeo statyn och GPS´n tog oss intill stadsmuren o där var väldigt smalt, den ville dessutom ha oss till en 90graders sväng. Just i svängögonblicket ser jag skylten 1.80 bredd, bilen är 2,25!! Bara att slå till bromsen och efter lite trixande stod vi åter i körriktningen och kom fram så småningom till campingen m en fin utsikt över staden. Toscana är underbart, har besökt några av platserna ni varit på.
Blev väldigt intresserad av eran resa upp genom Frankrike. Vi är snart påväg till Kroatien o funderar på alternativa vägar över bergen till Schweiz, när vi ska hemåt( i mitten av sept) Är inte såå förtjust i dessa långa tunnlar som blir genom bergen om man inte kan köra passen förståss, väder o vind bestämmer ju lite, vill inte hamna i snö på dom vägarna! Så den vägen ni åkte kan kanske bli ett alternativ, verkar spännande även för en bil på 7,20 ska väl ta sig fram på Napoleon vägen utan problem eller hur? Har ni mer info som skulle passa oss , tar vi tacksamt emot den.
HBK 2066
 
Toppen