• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

5 bältesplatser i integrerad

F

F.d. 6469

Guest
Hej

Vi har 3 barn och en hund. För att få med alla så har vi en Roller Team Granduca (allkov)där det finns 6 sov/bältesplatser. Tyvärr är det så att mn fortfarande sitter lite avskärmad i förarhytten när vi kör och därför har vi börjat leta efter en integrerad som ett alternativ.

Problemet är att jag inte kan hitta någon med fler är 4 bälteplatser. Är det någon som kan tipsa om en sådan husbil?

MVH
Niclas
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Tack men den är i lite för liten. Helst skall det vara en våningssäng där bak så att de stora barnen kan få ett eget kryp in.

Niclas
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Hej NiceCcarl,

Vi hade samma problem vi har fyra barn, jag har letat och letat och vart i kontakt med firmor som kan montera extra bälten etc.

Tyvärr så var det enda vi hittade en alkol bil. Vi känner oss ganska nöjda ändå med den vi hittade då man kan fälla upp ena sängen ovanför där man kör vilket gör att det känns mycket luftigare och trevligare inåt.

Jätteenkelt att resa sig upp när man ska gå in i bodelen!

Lycka till!
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Hej NLundberg

Vilken märke är det? HYMER?

Niclas
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Hej nej vi har köpt en CI italienskt märke med Ford som bildel!

Helt underbar bil, lite stor kanske men å andra sidan riktigt bra med utrymme!
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Då har vi samma märke, CI har ett modellprogram som kallas för Roller Team vilket vi då har men här är ingen möjlighet till att fälla något i allkoven. Kan du ge mig exakt modell så kan jag titta på en sådan via internet. Min kan du se via min husbil här på husbilsklubben.

Niclas
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Hej igen,

Här kommer det roliga, den vi har köpt finns bara i katalogen för Roller Team, men det är en CI. Något knasigt faktiskt. Jag tror att det bara går att fälla upp sängen i den bilen som vi köpt som är en FORD bildel. Jag är inte 100 på det men jag tror att det är så.

Bilen heter Elliot Garage och det är bara den som görs med Ford delen än så länge, den finns dock med vånings sängar eller helbädd bak som ni ville ha. Vi köpte en med helbädd för jag ville åt det gigantiska garage utrymme man fick då.

Länken till vår husbil fast samma märke som ni har är Veicolo
 
F

F.d. 6469

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Tack för det, då vet jaf att man skall ha en på Ford bildel nästa gång i så fall.

Är det ingen annan som kan ge tips om en integrerad bil med minst 5 bältesplatser?

Niclas
 
F

F.d. 27368

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Hymer B624 finns en på blocket som jag är sugen på tyvärr har men inte så stor plånbok.
 
F

F.d. 24290

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Ojoj Jamo, den var riktigt fin. Men det känns som mycket pengar för en bil från 2004. Men jag tvekar inte på att den är värd det dock!
 
F

F.d. 1997

Guest
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Det finns även en Dethleffs I 5841 på Blocket. Lite billigare än Hymern.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: 5 bältesplatser i integrerad

Vår första bil var en Mirage Oriente Uno -88, 5,4 meter och helintegrerad med sex platser med säkerhetsbälten.
 
Toppen