• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Danmark

F

F.d. 11511

Guest
Känner någon till var i Danmark man kan byta svenska gasolflaskor?
Jättetacksam för snabbt svar.
/Iréne
 
F

F.d. 7269

Guest
Sv: Gasol i Danmark

Hej när vi var i Danmark sist så fick vi slut på gasolen och vi körde till husvagnsfirma och campingar och ingen av dom hade så vi kunde få till svenska tuber men till gränsen till tyskalnd så an man fylla på alla sorters flaskor och det rädda oss. Men jag har hört att det går att köpa till en koppling till dom svenska gasolflaskorna som går i alla EU länder. Rek: att ta med en extra gasoltub en sak so vi lärt oss. Ha en trevlig sommar
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.056
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Danmark

En koppling till alla EU-länder är nog att ta i. Varje land med självaktning har sitt system. Däremot kan man vanligtvis fylla på flaskor med tysk koppling; tyskarna var ju tidigt ute och reste. Därför en koppling mellan svensk flaska och tysk slang är bra att ha.

Hälsningar

Håkan
 
F

F.d. 4454

Guest
Sv: Gasol i Danmark

Då vi funderar på att skaffa en till gasolflaska så kanske man skulle köpa en i Danmark (dit vi ändå ska) eftersomjag såg någonstans på forumet att det var billigt att köpa gasol i Danmark. Någon som vet om det är samma typ av flaskor och kopplingar på de Danska flaskorna som på de svenska?
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Gasol i Danmark

För dom som inte vet skall kanske tilläggas att Norge har bägge systemen, både det danska och det svenska. Det svenska kallas industristandard så det går bra att byta dina svenska flaskor i Norge. Bensin mackarna i Norge är dessutom billigare än de svenska.
 
Toppen