• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saxat från GP

F

F.d. 3581

Guest
Sv: Saxat från GP

Intressant artikel.
Speciellt slutet av den, där det framgår att JK fortfarande envisas med att den "personliga integriteten kränks av säkerhetskameror", och därmed ständigt och med en fyraårings envishet gör allt för att hindra vägverkets goda vilja om säkerhetsövervakning.

Istället för att skrämma iväg de kriminella med bättre övervakning, så anser JK och Polismyndigheten att det är lämpligare att med skyltar skrämma iväg oss laglydiga o vilobehövande resenärer, från rastplatserna...

Fy fan för denna flathet mot busarna.

DS
ps
och vi betalar dessutom skatt för denna flathet.
Burrrr
ds
 
Senast redigerad av en moderator:
S

SevenEleven

Guest
Sv: Saxat från GP

Jag håller med dig Hundvakten!

Om det nu är så att vissa även icke kriminella tycker det är integritetskränkande med övervakning är det väl inte så svårt att göra ett begränsat tydligt skyltat område med kameraövervakning där man tryggt kan stå under natten och som samtidigt kan undvikas av de som ogillar övervakning. Det ena behöver väl inte utesluta det andra.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Saxat från GP

Helt rätt Lasse.
Men för att fixa det som du föreslår så krävs ju lite tankeverksamhet, hos berörda !!!!!

ds
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Saxat från GP

Jag håller med Hundvakten i hans inlägg (inte alls ovanligt) och därmed även Lasses förslag om två områden på div. övernattningsplatser – med och utan kameraövervakning. Mina små vindlingar innanför pannbenet har inte förmått mig att tänka i dessa kloka banor.
Dock undrar jag om det hade varit någon överhuvudtaget som hade parkerat på den obevakade zonen.
Kanske något för Vägverket att prova och därmed få svar på om det är JK eller Hundvakten som borde tänka om.

Hälsningar från den nyskränkte fogsvansens ägare.
 
Senast redigerad av en moderator:
B

Boxer

Guest
Sv: Saxat från GP

Intressant det här med övervakningskameror.
De flestas syn på övervakningskameror har svängt från att känna sig övervakade till att känna sig säkra, så flera kameror kommer säkert.
Har väl att göra med den ökade osäkerheten i samhället.
 
Toppen