• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Inbrottsförsök.

F

F.d. 29797

Guest
Hej på er.
Se alltid till att Husbilen är låst med alla medel som står till buds, och även larmad om det finns.Jag blev utsatt för inbrotts-försök natten mellan den 23-24 juni hemma på min tomt
Hade gjort iordning bilen för avresa till Gotland den 24 och ställt den med fronten ut mot
vägen på garage-infarten. Tydligen märker dom detta som sysslar med inbrott att det är
något på gång och att det då troligen finns mycket att plocka i bilen.Kommer aldrig att mer att flytta om bilen efter detta förrän den dagen vi ska resa.Min hustru skall låsa upp
bodelsdörren på morgonen för att lasta in mer, men det går inte att vrida om nyckeln
påtalar hon för mej. Efter många vridande på nyckel får jag till slut upp dörren. Kan inte
komma in genom framdörrarna eftersom jag har HEOSafe lås på dessa som jag inte
brukar ha reglade när bilen står på gården men det va' något som sa mej på kvällen den 23 att regla fram dörrarna för säkerhets skull.Tjuven hade först försökt att få upp fram-dörrarna båda låsknapparna var uppdragna sedan gått på bodelsdörren och tydligen försökt att lirka upp låset eftersom nyckeln knappt gick att få i. Hade han fått upp dörren
så hade larmet gått men vad är det som säger att vi hade vaknat av det.SÅ LÅS ALLTID BILEN ORDENTLIGT ÄVEN NÄR MAN TYCKER ATT MAN HAR BRA UPPSIKT ÖVER DEN.

Sommarhälsn Ann-lill &Tommy
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen