• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tillfälligt fäste för hunden

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.661
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Jag har märkt att när man stannar till för att t.ex fika och vill ha hunden på skuggsidan av husbilen så finns det sällan nå't att sätta fast kopplet i !
Detta problem har jag löst med hjälp av 25-318 och 22-359 från Biltema ! Dvs ett rostfritt fenderfäste och en självhäftande mobilhållar-magnet som jag satt ihop till en enhet som jag an flytta runt bilen efter behag (läs skugga).
Två förutättningar vill till för att detta ska fungera: Liten hund och husbil/bil i plåt (ferromagnetisk).
// Göte J
 
F

F.d. 1471

Guest
Sv: Tillfälligt fäste för hunden

Ett annat alternativ är en jordskruv som skruvas mer i marken på skuggsidan
 

Maria & Hasse

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
904
Medlemskap
2024
Sv: Tillfälligt fäste för hunden

Jag rekommenderar att du använder en skruv el dyl. Man bör aldrig koppla hunden vid bilen. Det har hänt många tragiska olyckor där hunden släpats med efter bilen när man glömt att koppla loss den. Maria
 
J

JaLi Jkpg

Guest
Sv: Tillfälligt fäste för hunden

Hej Göte, ser att det är en dvärgspets/pomeranian du har på bilden - antar att det är din hund. Vi har tre dvärgspetsar/pomeranian som alltid är med när vi är ute med husbilen. Vi har en "rasthage" till hundarna dvs ett antal kompostgaller ca 6 st eller fler som är ihopsatta till en rasthage. När vi reser hänger "rasthagen" ihopfälld bak på vårt cykelställ, väl förankrad, bara att plocka fram när man stannar till någonstans. Mer frihet för hundarna än att sitta fastbundna någonstans. Hälsningar Liza (islpom)
 
Toppen