• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa husbil

F

F.d. 24290

Guest
Hej alla,

Nybliven husbilsägare som redan funderar på att byta! Vi fastnade så mycket för det här så vi känner att vi skulle vilja resa mera men då vill vi ha en nyare bil! Vi köpte en CI 2002 som är en helt okay bil men det finns kvalitetsdetaljer som gör att jag skulle vilja byta!

Jag har kollat runt en del och blir väl inte så mycket klokare! Vad jag dock har funnit är att Hobby med Fordchassi verkar vara en bil som man får massor av utrustning och känns lyxig för riktigt bra pengar!

Men en stor miss som de har är att det endast finns två platser med bälte bak! Är det någon som vet om det går att eftermontera midjebälten? Och blir det då lagligt med fler personer trots att bilen är reggad för 4.

Jag läste lite länkar här också och hittade en mc louis Tandy som verkade vara ungefär samma priser och lite lyxig!

Vad tror ni har ni andra förslag!

Bilen bör vara 06-07 eller ny och bör inte gå över 500.000

Tack på förhand!

Mvh Niklas
 

klas Andersson

HBK Medlem
Inlägg
82
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024
Sv: Köpa husbil

:twitcy:Hej på er det låter roligt att köpa ny husbil. Vi köpte en Burstner 2011 i våras
1400 mil som kommer från tyskland ,så försök att sälja din husbil privat så tycker jag att du läser på forum hur man går till väga att köpa en i tyskland.
du kan räkna med att du spar ungefär 100000- 150000 kr dom pengarna kan du köpa något roligt för.Det finns folk som ställer upp och hjälper till med kontakterna det kostar 10000-15000 kr men gå in på mobile.de så kanske
du hittar en husbil / Lycka till
 
F

F.d. 30400

Guest
Sv: Köpa husbil

Hej. Vi är en barnfamilj som letar husbil. 2 vuxna och två barn på 2 år och snart 4 år. Vi har tidigare lånat husbil inom familjen men är nu ute efter en egen. Vi lånade tidigare en Fiat Burstner 532 År 98. Funkade bra, smidig liten bil! Funderar nu på en lika? Har även kollat lite på en Granduca Mizar 180 år 98 (importerad). 150 000kr. Någon som har något att säga om Granduca?
 
Toppen