• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp

F

F.d. 10236

Guest
Har ett märkligt fel på mitt kylskåp. I frysfacket är det jättekallt, men i övriga skåpet är det +13, när den körs med gasol. Men på el är det hur bra som helst?? När jag kör på batteri så hoppar det inte igång. är det någon som har ett bra råd? Tackar på förhand.

nubliven medlem Tommy o Ingela
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåp

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det större felet med ojämn kyla. Att kylskåpet inte går på 12V kan bero på att det är kopplat så att det bara får 12V när bilen är igång. Eller är det då som det inte fungerar? Ett vanligt absorbtionskylskåp drar ganska mycket ström varför det skulle tömma ett batteri ganska kvickt.
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Kylskåp

Försök att ta "tempen"på de mät med en termometer de kanske inte blir såkallt i frysfacket ska bli "över"eller "under"-20 grader när det stått på en natt hade så på mitt gamla skåp hade tyvärr gjort sitt i med ett nytt va de enda som hjälpte ps kolla cirkulationen bakom så det "andas" riktigt lycka till
 
Toppen