• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solceller..

F

F.d. 14276

Guest
Hej!
Alldeles färsk husbilsägare..en Knaus 575, 1996-årsmodell, hittills är jag så nöjd men det är kallt häruppe och jag har gjort "jungfruturen" upp till Norrbotten och tyckte det var något dragigt.

Så...häromdagen klättrade min svåger upp på taket och han hittar solceller och solcellsbatteriet lokaliserades och jag förstår att jag ska vara nöjd. Säljaren nämnde detta vid köpet men jag var väl så i gasen att jag inte riktigt lyssnade...:wub:

Men nu till själva ärendet...hur får jag bäst nytta av denna energi och går denna energi att använda till alla energikrävande apparater i husbilen...jaja jag fattar att jag är tvungen att tanka diesel för själva framförandet! ;)

lenas
 

kickibo

FD HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Ystad
HBK-Nr
22850
Medlemskap
2021
Sv: Solceller..

"för husvagn, husbil, båt eller sommarstuga" - utomhus = helt ok.
Visserligen har min händige man fixat lite med monteringen så att den ska ligga säkert på taket och inte kunna lyfta, men det verkar mycket bra. :msn_sun:
 
Toppen