• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Övervintring i Spanien 2007-08

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Intressant reseberättelse och mycket vackra bilder!
(Tror de vackra Flamingo fåglarna har fått fel sortnamn under bilden)

Forts trevliga husbilsresor!

Lena & Jan
 
F

F.d. 12552

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Hej ! Intresant ! Vi har tänkt att övervintra i Spanien eller i Portugal om ett par år. Var hittar man information om olika campingar och priser ? Har tänkt att stanna på samma ställe hela vintern...
mvh Heikki och Marja-Leena.
 
F

F.d. 12552

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Hej ! Undrar vart får man information om campingplatser och priser i Spanien och Portugal ? Angående vintercamping...
mvh Heikki och Marja-Leena
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Har samlat en del av de länkar vi använde inför vår övervintringsresa 2007-2008. Finns under forum "Personliga betraktelser-Rullande Teamet"

Lena & Jan
 
F

F.d. 12848

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

har övervintrat som fricampar i 5 år i spanien det är en fin resa under vintern inga problem hör av er om hjälp
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Vi är nog den sorten som vill röra på oss så mycket som möjligt. Vi låg dock en dryg månad på Camping La Rosaleda i Conil söder om Cadiz. Den kan rekommenderas liksom La Marina vid Alicante om man ska ligga länge. Vi köpte en bok för 7€, Guia de Campings de Espana.som är ganska heltäckande när det gäller campingar. Ni får gärna kontakta oss om ni har några frågor.
 
F

F.d. 11108

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Tack för en fantastisk reseskildring och för många fina tipps!
Conny
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Har tänkt lösa gasproblemet med ett spritkök vid övervintringen i spanien och portugal.Kan det vara lösningen? Behöver man gas för uppvärmning återstår förstås problemet. Golddigger
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Hej apropå gas.

Varför inte montera en gastank tex. på 110 l. och problemen är som bortblåst.
Vet ej om det låsningen blir accepterat av Bilprovningen?.
Jag har en äldre husbil och en son tank monterad med godkännande av Bilprovningen.

Mvh

Perrovski
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Ang.gasproblemet.
När vi åkte iväg förra året var bilen ny och det var första gången i Spanien för oss.
Därför gick det åt extra mycket gas innan vi kom på att varmvatten beredaren tar en hel del och den går inte att stänga av separat.
Nu stänger vi av värmen (Alde varmvatten) när den inte behövs.
Dessutom så har vi nu ju en spansk flaska och två st. "övergångskopplingar", så att vi kan ha både en spansk flaska och en tysk flaska med oss, samtidigt som vår automatiska gasomkoppling med svensk anslutning fungerar.

PS. Tack för alla vänliga kommentarer!
/Ingemar
 
F

F.d. 2673

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Hej,

Tack för trevlig läsning, dock skulle jag önska en annan bakgrundsfärg än skrik-grönt då det blev lite jobbigt för ögonen att läsa.
 
D

DeVille

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Jag skulle gärna läsa er reseberättelse, men sidan verkar inte fungera längre.
Går det att fixa?

Kan ni kanske publicera berättelsen här så "säkras" den för framtiden?

/DeVille
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Tack för fantastiska reseberättelser, och vilka fina bilder. Bloggen, www.ieforever.nu. är jättetrevlig.
Det är ju väldigt förnämligt att ni också angivit koordinaterna till ställplatserna. Sådant tackar vi speciellt för.

I mitten på december planerar vi resa till Spanien och Portugal. Detta blir vår första vinterresa så vi är lite fundersamma på hur vi bäst ska lösa gasolfrågan.

Vi tror vi kommer att röra oss lite lungt när vi väl kommit ner, kanske 1-2 veckor på samma plats. Kanske vi ses.

Än en gång tack för för fina berättelser.
 
F

F.d. 30007

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Vi tänker åka ca:20december häng med vet jag ring mig 070 6303137 Lennart
 
L

Lärkan 321

Guest
Sv: Övervintring i Spanien 2007-08

Tack för erbjudandet men vi är alldeles för mycket individualister när det gäller detta med resor, vägval, tider e t c.

Men kanske vi ses ändå utefter vägarna.
Ha det bra.
 
Toppen