• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vinter ,,sommar

F

F.d. 11349

Guest
Hej alla!! Nybliven husbilsägare,,,,eura mobil,,,,,,har truma värmare o de funkar bra,,,,,,sen har jag en liten dosa sidan om säkerhetsbrytaren till gasolen,,,,det står vinte o sommar på den lilla dosan o de sitter en ratt som man då kan vrida till sommar eller vinter,,,,,,när jag slår igång den så lyser den röda lampan hela tided,,sitter en grön på dosan också ,,men den har inte börjat o lysa när jag har provkört detta system,,,,,har en liten fundering på att de kan vara en värmare som går på 220 så man kan änvända de till värmen när man är koppald på stolpe,,,,någon som har lite goda råd??
tobbe
 

Hi Life

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2024
Sv: vinter ,,sommar

Jag hade en liten Eura Mobil där jag monterade en en 220 värmare och drog upp reglaget i garderoben sidan om reglagen till truma värmaren.
Undrar om det kan vara denna bil - Reg.nr: SEM 112?????
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11349

Guest
Sv: vinter ,,sommar

Nej,,de är inte den,,,,jag tror att de är som du säger,,,,en 220 historia,,,till värmen,,,,,,,har inte klurat ut hur man använder den än,,,,gasen funkar bra,,,,,men om jag fattar de rätt så kan man änvända denna dosa som de står vinter o sommar på när man står för stolpe,,,,,o värma vattenberedaren,,,,,,,,kan de va så???? skulle vara trevligt o lägga dom sista pusselbitarna ,,så man har koll på de hela,,,,innan frankrike resan,,,,,,,har föresten köpt min uppe i borås,,,,,,,,eura mobil 745,,,1995,,,,lägger in bild lite senare,,,,
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: vinter ,,sommar

det skulle kunna vara en elektrisk uppvärmning av reglerventilen till gasolen, EisEx tror jag Truma kallar den, som på elektrisk väg värmer regulatorn så att den inte fryser vintertid när gasoluttaget till pannan är som störst
så här den den utrustningen ut idag
Mobile & Marine
men i din bil som är från 90-talet kanske omkopplaren i bodelen är brun, kolla i gasolskåpet på din regulator, finns det en elsladd fram till den är det nog en EisEx
 
Toppen