• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Har funnit samma vindruteläckage på Renault Master som hos Fiat-bilarna

bojon

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2024
Hej.

Har följt debatten angående läckaget som Fiat-ägarna har vid vindrutan. Jag har uppmärksammat samma problem på min Renault Master Dci120 2005. När jag vid en närmre titt såg att det lyste rostrött runt spridarna, och att det var en ansenlig mängd vatten kvar efter en regnskur så demonterade jag plastlisten mellan vindrutetorkarna och såg då att fixeringskilarna till vindrutan var otättade, ja, inte ens en liten packning, tacka tusan för att det droppade ner på motorblocket och landade på toppen där spridarna sitter. Smetade in kilarna med tjock underredesmassa provisoriskt i väntan på hur jag ska lösa problemet permanent. Läckaget upphörde efter detta.

Hälsningar
Bo Jönsson
Sundbyberg
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Har funnit samma vindruteläckage på Renault Master som hos Fiat-bilarna

Hej Bojon!

Starkt av dig att våga skriva om detta problem på en Renault. Jag har en Fiat så jag är rätt van vid att läsa om hur dålig kvalité och hur dåligt Fiats representanter sköter sig så detta tycker jag var vågat av dig att gå ut och skriva om detta men jag kan lova dig att ingen Fiat ägare kommer att gå ut och skrika aldrig mer Renault mm. Hoppas verkligen att du får hjälp med att lösa detta fel - konstigt att du inte har fått något svar från någon annan.

Hälsningar

Rolf


:mcride:
 

bojon

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2024
Sv: Har funnit samma vindruteläckage på Renault Master som hos Fiat-bilarna

Hej Rolf.

Att det kan uppstå problem med nya modeller kan accepteras om tillverkaren tar sitt ansvar gentemot kunden, men detta som jag fann på min Renault är fusk från tillverkaren.
Detta kan jag påstå eftersom att plastbiten i sin form sitter ganska löst i hålet, infästningen består i två hakar. Det går inte att täta hårdplast mot plåt om det inte finns någon elastiskt/ tätande matriel också.

Vänligen
Bosse
 
Senast ändrad:

bojon

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Enköping
HBK-Nr
617
Medlemskap
2024
Sv: Har funnit samma vindruteläckage på Renault Master som hos Fiat-bilarna

Hej.

Ett klargörande: Jag vill inte på något sätt misskreditera eller stöta mig med någon person/företag, men plastkilen är levererad otät. Mitt syfte är att informera er om det nu finns fler som har samma otäta hårdplastkil/distans som jag har. Anledning till mitt läckage finns på nedanstående bild, nu hoppas jag att de otäta kilarna på min Renault är ett måndagsexemplar - men jag vet inte.

IMG_0576.jpg
 
Senast ändrad:
Toppen