• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Konverterförluster till PC 18 volt?

F

F.d. 4754

Guest
Hej.

Jag har köpt ny bärbar PC.

Det finns två sätt att ladda PC:n från husbilen.

Antingen med en konverter som gör om 12 volt till 230 volt (150 W konverter) som jag sätter normala strömsladden i.

Jag kan istället köpa en ciggkonverter som gör 12 volt till 18 volt med sladden direkt in i PC. Detta alternativ låter mest "ström-ekonomiskt"?

PC:n drar ca 65 W.

Hur många W eller Amp förlorar jag på att använda förstnämnda alternativet?

En undrande Knausen
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Konverterförluster till PC 18 volt?

tack för alla tips, jag försöker att undvika sladdar, jag får :swoon: av alla lösa sladdar i bilen, jag får snart använda häcksax för att ta mig fram, jag kom på en annan lösning, jag har för mig att jag sett ett 12 v grenutag någon stans, i såfall så skjuter man ju uttaget i sidled. annars får jag montera in ett nytt utag eller en skarvsladd i nödfall, tack för alla tips
:yes:
undrar om inte biltema eller mekonomen har ett grenutag :confused: o så får man ju en pryl till att hålla reda på i husbilen
:)
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Konverterförluster till PC 18 volt?

Jag har en vinklingsbar, går dock inte att vinkla mer än vad du ser på bilden. Kommer inte ihåg var jag har köpt den, men den driver jag tv och digitalbox utan problem på 75w.

konverter.jpg
 
Toppen