• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddningsproblem

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
HJÄLP!!!

Jag har ett problem som jag vill lösa innan vi drar iväg till Rälla imorgon. Jag hoppas någon vänlig själ vill förbarma sig över vårat problem.

När jag pluggar in 220 voltskabeln i husbilen så ska det lysa en gul lampa innanför bodelsdörren som indikerar att 220 volt är inkopplat. Den gör inte det och jag kan inte förstå varför. :confused:

Jag har kollat säkringarna på laddaren och det verkar ok. Finns det fler säkringar innan strömmen har landat i laddaren?

Alla tips tas mycket tacksamt emot........ :eek:

Mvh / Per
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Laddningsproblem

Per & Camilla,

Det finns två möjligheter gula lampan som indikerar att 220VAC laddning är på, lampan har gått sönder eller att det finns fler säkringar gömda någonstans.

Sätt en Volt mätaren på + och - polen (bodels batterier inte startbatteriet) och se om det kommer nån juice ;). Hoppas detta klarar sig innan din avresa.
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: Laddningsproblem

Precis som Hasse skriver kolla säkringarna.
Har du föresten kollat så att du har 220V i uttagen?
Annars har det nog med ovanstående att göra.
Det kan ju ha gått en säkring där du tar ut 220v i huset alltså.
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Laddningsproblem

Tack för alla tips. :)