Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Markera forum som lästa Kalender Hjälp

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Under Markisen
Under Markisen Här snackar vi om vad som helst och har det gemytligt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Miljöplakett i Tyskland
Gammal
FD.HBK Medlem 2009

Hemvist: Burlöv
Smile Miljöplakett i Tyskland - 2008-04-09, 23:50

Yippie, undrar om inte jag gjort ett j---a bra köp i Tyskland, dock utan att veta om det, satt just o kolla annonser på Mobile De o hitta Husbil med 2,5 tdi cat motor som tilldelas en grön plakett i Tyskland. Det är samma motor som jag har i min Husbil så jag får hoppas att även jag får en grön plakett. Fy fan vad detta värmde i kropp o själ då vi nästan alltid åker söderut på våra semestrar, o Tyskland är vårt favoritland att semestra i . Yippie än en gång. Nilsman

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Sv: Miljöplakett i Tyskland
Gammal
FD.HBK Medlem 2008

Hemvist: Belgien
Sv: Miljöplakett i Tyskland - 2008-04-10, 05:39

Nilsman,

Jag vill inte göra dig besviken men om en viss typ av husbil har fått en grön dekal betyder det inte att en likartad husbil också får en grön dekal, jag har beviset. Har en Mercedes Benz common rail diesel motor i euro klass 4 vilket framgår ur mina Belgiska bordsdokument. I Tyskland får samtliga bilen med just den motor en 5 cylindrig 2.7 liters på 170 hk en grön sticker jag däremot fick en Gul. Inte att jag bryr mig så mycket för det är bara i nödfall jag åker in i Tyska städer och om det knipper så har jag ett EU invalid kort som tillåter mig att åka in i centrala delar av stan.

Nilsman lycka till och hoppas att "din" dekal kommer att vara grön

Gammal
HBK Medlem

Hemvist: Mjölby
Ålder: 73
Sv: Miljöplakett i Tyskland - 2008-04-10, 10:26

Belgien 1. EU invalidkort ? Är detta samma sak som det svenska parkeringstillståndet för handikappade som gäller i hela Europa. Skulle detta ge tillträde till städer i Tyskland där miljöplakett erfordras?

Gammal
FD.HBK Medlem 2008

Hemvist: Belgien
Sv: Miljöplakett i Tyskland - 2008-04-10, 11:07

Yjons,

Det stämmer det är den samma parkeringstillstånd för handikappade som gäller i hela Europa eller dom länderna som finns med på det blåa kortet ifall det är en äldre typ. Jag har det nyare typen och gäller i samtliga EU länder.

När jag var i Holland och avhämtade mitt miljöplakett fick jag som information att i SAMBAND med miljöplaketten skulle få tillstånd att åka in till en annan zone i nödfall (sjukhus besök eller annat liknande). Detta innebär att utan miljöplaketten och med endast invalidskortet gäller inte denna regel. På så sätt får dom in sina pengar i alla fall

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Öppet Forum för Husbilsintresserade > Under Markisen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Miljöplakett....vara eller inte vara!? Göran T625 Under Markisen 5 2008-02-13 19:13
Tyskland bosse b Under Markisen 4 2007-08-07 23:59

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2015, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS