• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Hej ! När vi hämtade hem våran husbil i fredags , så upptäckte vi att "backkameran " inte ger oss en klar bild, den är "grå". Märket på kameran är "Waeco" .

Jag upptäckte små små "råttlortar " i Kylskåpet. Så vi har haft gäster på besök. :wideeyed:Mvh
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.584
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Backamera

Prova med att ställa in skärpan på bilden med inställningsknapparna på monitorn.
Jag utgår ifrån att du torkat rent kameralinsen.
 
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Backamera

Fukt i kameran? Jag har haft två kameror från Waeco, att fukt har trängt i kameran. Själva linsen var lite dimmig.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Backkamera

Tack, för tipset Tavico. Jag var på gång att köpa den nya waecokameran med dubbla linser....

Men nu får det bli ett annat märke. Dessutom billigare än Waeco.

DS
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Backkamera

Aj, det var inte min mening att du behöver byta märke, det fanns nog några stycken i någon serie ifjol, som fick fukt i, den andra kameran i min bil funkar ok.
 

P&B

HBK Medlem
Inlägg
179
Kommun
Lagos Portugal
HBK-Nr
25050
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Hej
Är det någon som har erfarenhet av backkamera med dubbla linser ?
Är det så att man med den ena linsen ser ner mor kofångaren och den andra lite längre bak. Kan man inte lika gärna använda en kamera som placeras strax ovanför kofångaren och som ser lite längre. Hursom helst är jag osäker på om jag skall köpa en kamera med två linser eller bara en.
MVH¨
P&B
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Backkamera

Hej, som jag uppfattat det så är den ena linsen som en normal backkamera, och den nya linsen fungerar som en "backspegel" dvs rakt bakåt.

Från början trodde jag att kameran har var försedd med två separata utgångar - ett från varje objektiv så att man skulle kunna se i båda samtidigt på två monitorer.
Men vid förfrågan hos installatörer så får jag inget konkret svar om hur den egentligen fungerar.

Har därför börjat snegla på andra fabrikat - som dessutom håller rätt prisnivå.

DS
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Backkamera

Hej, som jag uppfattat det så är den ena linsen som en normal backkamera, och den nya linsen fungerar som en "backspegel" dvs rakt bakåt.

Från början trodde jag att kameran har var försedd med två separata utgångar - ett från varje objektiv så att man skulle kunna se i båda samtidigt på två monitorer.
Men vid förfrågan hos installatörer så får jag inget konkret svar om hur den egentligen fungerar.

Har därför börjat snegla på andra fabrikat - som dessutom håller rätt prisnivå.

DS

Vilket?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera

En velger med en egen bryter hvilket av de to kamera som er aktivt, finner selv ingen grunn til å betale så mye ekstra for denne gimik.
 

Brittis

HBK Medlem
Inlägg
300
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2024
Sv: Backkamera

Hej, tack så mycket för alla svar , Det var kabeln som inte satt i ordentligt !!! Nu har vi i allafall besiktat våran bil i dag, det gick bra , så nu är det bara att tuta och köra igen.:yes:Men i morse så trodde vi inte att vi skulle ta oss till besiktningen , snön bara vräkte ner när vi vaknade kl 04:45, men det blev bara slask tills vi skulle besikta kl 16 på em. :wub:Mvh
 
Toppen