• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring elverk.

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej!

Ni som har elverk med på resan, hur förvarar ni detta?
Bör man "paketera" det på något speciellt sätt?
Jag tänker på ev lukt och om det kan vara farligt att
ha i samband med gasol? Är det OK att ha det i garaget
( i vårt fall är garaget mer en garderob än garage :twitcy:)

Tacksam för svar.
 

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Sv: Förvaring elverk.

Hej Arne!

Detta tror jag på! ;) Det ser proffsigt och snyggt ut.
Vi får kolla närmare på denna lösning när vi väckt bilen
ur vintersömnen.

Hälsningar Kerstin som blivit omvänd! :rolleyes:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Tack Arne för ditt jobb med bilderna. Tror att du satt en ny Trend hur ett elverk skall förvaras och användas på en H-bil. Kan kanske vara något för vårt El-lände.

Hls K i M o K.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Hej
Denna förvaring av elverk har jag använnt i 3 - 4 år - det fungerer bra. :)
Speciellt när vi åker liten menn anvender mycket stöm from batterierne.
Da er elverket startet och vi får en ökning til batterierne med 25 Ampere.
Kann också annvändas i nötsituation om fordonmotor-generator inte fungerer.
 
F

F.d. 7597

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Vilken fiffig lösning. Undrar vad ni har för cyckelställ? Skulle vara perfekt om vi kunde få dit vårat elverk också. Vi har omnibike deluxe cyckelställ och ett kipor elverk. Ska testa om det går. Mvh Roland o Ulla
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring elverk.

Hej Arne 13
Synd att du inte kan komma på Ringhalsträffen, hade velat kolla dit elverksmontage lite närmare, en liten fråga, vad är det för "påse" du har som överdrag?
Ha en fin kväll.
MVH KEJO 20
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Kejo.
"Påsen" över elverket har frugan sytt av ett cykelöverdrag som är inköpt på Jula.
Fördelen med detta överdrag är att det är mjukt och smidigt även vid minusgrader.
Vi ses på Öland.
Arne.
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Jag vill både tacka Arne och berömma honom för en verkligt proffsig lösning och beskrivning!!!!

Det är detta som får mig att ta steget att köpa ett elverk. Nu gäller det att hitta någon som kan svetsa fast nya beslag och gångjärn i den fällbara delen av stället.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Är det bara vi som har en trailer/släp efter husbilen? Där förvarar vi ELVERKET, allt brandfarligt, illaluktande samt allt annat som inte får plats i husbilen!

Anders:)
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Anders o Jessica. Nej det är några st. som har släp. Vad jag vet så är det det holländska paret och Ursula o Christer.
Vi hade oxå köpt en släpkärra till våran VW men den gick ju till den platsen som vi alla skall till efter att vi har åkt färdigt med våra Husbilar.

Så vi blev med Hymer istället. Man får väl vänta i 8 mån. för att se om vi fått tillökning.
Och då skall Du fråga: Varför 8 mån. ???
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Förvaring elverk.

Med ännu en tacksam hälsning till Arne och tack vare ett ymnigt snöfall över oss i norra Halland, som fick mig att jobba på i garaget, så har jag nu slöjdat till en liknande elegant lösning. Med ombyggt cykelställ, kraftigt lås och till och med en liten plats åt en 5 liters bensindunk där bak.

FV Elektro i Forserum levererar ett Honda EU 10i till vettigt pris. Nu är vi klara för en ny säsong i fricampingens tecken! Det är en skön känsla att ha löst ett problem och att kunna glömma alla andra alternativ - eller hur?
 
Toppen