• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Limefisk i foliepaket

T

tranebo3

Guest
:twitcy:Limefisk i foliepaket 2 port.

Detta är så gott. Går lika bra att använda grillen som ugnen. Jag köper ICA:s djupfrysta lax. Ligger 4 st i varje förpackning. Man kan använda även annan slags fisk.

Ett foliepaket till varje gäst. Smöra foliet i botten. Lägg laxbitarna på. Strimla purjolök, c:a 5 cm för 1 portion. 1/2 dl skalade räkor, strö över 1/2 tsk salt på varje portion, 2
kryddmått finhackad chilifrukt (kan uteslutas), 1 tsk pressad limesaft per portion. Droppa över 1 tsk olivolja per paket. Förslut paketen sätt in i ugnen 225 grader c:a 15 min tills fisken är klar. Öppna paketet och garnera med dill. Servera ris eller potatis och en god sallad.

Detta är så gott och lätt att göra. Smaklig måltid önskar Berit, Tranebo 3, medl.nr 303
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Limefisk i foliepaket

Hej!

Det låter jättesmaskigt. Det lägger jag till min receptsamlig på stört.
MVH Anitha
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Limefisk i foliepaket

Tack för detta recept lägger det till min receptsamling.
Ingela
 
B

Båtis

Guest
Sv: Limefisk i foliepaket

Det ska jag prova i vår gasolugn nu till påsken.

:mat: Maggan
 
F

F.d. 50004

Guest
Sv: Limefisk i foliepaket

:mat: Tack för receptet det ska jag använda i husbilen, det låter gott.
Lena
 
B

Båtis

Guest
Sv: Limefisk i foliepaket

:mat: Vi kunde inte vänta till påsken! Testade laxen i kväll ..TOPPEN GOD...kan verkligen rekomenderas. Och så enkelt. Det blir nog limelax till påsk också men då i husbilen.

Stort Tack från
Maggan
 

Maggan o Åke

HBK Medlem
Inlägg
198
Kommun
Gagnef
HBK-Nr
1409
Medlemskap
2024
Sv: lax i thaikokos sås

lovade på chatten att lägga in det här.

lax i thai kokossås.
4 port
laxen får en frisk smak av citrussmak av lime och citrongräs samt hetta av chili.

4 portionsbitar lax
1 citrongräs
1 röd spansk pepparfrukt
skal och saften från 1 lime
1 burk 400 g kokosmjölk
2 msk seet chilisås
1 tsk salt
1/2 dl hackad koriander el thaibasilika

tillbehör
ris
seet chilisås
sockerbönor el sockerärtor

gör så här
skölj och torka lax bitarna.
tag bort de yttre bladen och skär av den torra toppen på citrongräset. dela det i mindre bitar. halvera och kärna ur chilifrukten. riv skalet och pressa limen.
mixa cirtongräs, chili och lime med kokosmjölk och chilisås i en matberedare el mixerstav. tillsätt salt.
lägg laxbitarna i en liten gryta. häll över kokosmjölksblandningen. koka upp och sjud på svagvärme i ca 10 min.
strö över hackad koriander el haibasilika.
servera genast med ris och bönor.

margaretha i maggan o åke
 
F

F.d. 55287

Guest
Sv: lax i thaikokos sås

Hej Maggan!

Tack för receptet, det här ska jag prova men det får bli efter påsk. Det här kan jag bara inte misslyckas med.

Snöiga hälsningar
Leena
 
E

Ebear

Guest
Sv: lax i thaikokos sås

Vill tacka tranebo3 för ett mycket bra recept. Jag provade det i helgen men hade inga räkor så det blev crabbsticks istället. Lade i lite tomat och det smakade kanon. Till det serverade jag en egen potatis som vi kallar för potatisgratäng light. Det innebär skivade potatisar med lite vatten i en ugnsform och sen en grönsaksbuljongstärning istället för grädde. Vilken härlig lax det blev och det behövdes ingen sås. Sammanfattning: snabbt och gott.
OBS! Jag = mannen i vår familj..
 
Toppen