• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hjälp! Bodelsbatteriet laddar inte

anjohn

FD HBK Medlem
Inlägg
431
Kommun
Umeå
HBK-Nr
1664
Medlemskap
2023
Jag har en Knaus 07:a. I den sitter batteriladdaren under soffan vid bordet. Trots att jag har strömkabeln i bilen så laddar inte bodelsbatteriet. Jag öppnade laddaren och en glassäkring hade gått. Jag har bytt säkring två ggr men den går igen. Nån sa att då är det kortis nånstans. Är det nån som varit med om detta och hittat något fel nånstans?
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Hjälp! Bodelsbatteriet laddar inte

Anjohn,

Välkommen "on board" på denna underbara forum, hoppas du kommer att trivas bland oss.

Vad det gäller säkringen som går. Jag hade ett liknande fall, varje gång jag stängde av motor rök säkringen. Orsaken till detta var att det bo batteriet låg i kortis med den andra. Det är svårt att tro att du har kortis i batteriet på en så pass ny bil men man vet aldrig :mad:.

Har du möjlighet att byta ut bo batteriet mot ett annat och se om laddningen når fram ?
 
F

F.d. 25013

Guest
Sv: Hjälp! Bodelsbatteriet laddar inte

Jag har haft samma problem, fick svaret att laddaren var för klen. Be att firman där du köpte bilen mäter upp styrkan. Jag fick ny laddare och lite större säkringar. Det har fungerat sen dess. Det verkar som det är vanligt med för klena på Knaus. MVH HBK 12
 
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Hjälp! Bodelsbatteriet laddar inte

något som Hasse&Agneta berättar hade jag också i min Knaus 05, lättast att kolla med ÅF.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen