• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur många i klubben har en VW

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Hej.

Har precis skickat in anm avg för att bli medlem. Papper om medlemsskap kommer väl om några dagar antar jag.
Har en VW Transporter 1984 som är förhöjd och campinginredd, ingen stor o vräkig sak alltså.
Min stilla undran om hur många i klubben som har en gammal folka-buss som vi. Är det några eller har jag valt fel klubb?

Thomas Andersson
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Har precis sålt min och köpt en vanlig husbil, men jag vet att det finns en hel del VW bussar i klubben.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej Thomas.
Först skall jag säga att jag har också precis sålt min Folkabuss och köpt en annan Husbil.
Jag vet att det finns flera i klubben som har Folkabussar.

Och på Din andra fråga om Du har valt fel klubb så skall jag svara dig så här: Vi gick med i Husbilsklubben.se nästan exakt när klubben startades. Nu är jag inte hundra på VAD Du egentligen "tänker" med Din fråga därför svarar jag som jag gör.

Om Du tänker så här att --Här kommer jag med en "vanlig" Folkabuss-- och undrar om jag platsar i detta gänget. Om detta är vad Du menar så har Du verkligen hittat rätt.

Vi har ALDRIG vid något tillfälle blivit behandlade sämre eller bättre av någon i denna klubb (bara för att vår bil inte är "fin" eller kostar tillräckligt mycket). Jag kan Garantera Dig att Du (Ni) kommer att bli behandlad efter Din PERSON och inte efter vad du har för märke på Din Bil. I denna klubben så behandlar vi inte personen efter Plånbokens innehåll utan här behandlar vi personen efter innehållet på insidan huvudet.

Jag kan vidareutveckla mitt resonemang men väljer att stanna här tills jag får veta vad du egentligen menar.
Med vänlig hälsning Kurt i Monica o Kurt.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Tänkte precis skriva det som Kurt skrev.. Ja så är det. Välkommen!
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej Thomas.
Först skall jag säga att jag har också precis sålt min Folkabuss och köpt en annan Husbil.
Jag vet att det finns flera i klubben som har Folkabussar.

Och på Din andra fråga om Du har valt fel klubb så skall jag svara dig så här: Vi gick med i Husbilsklubben.se nästan exakt när klubben startades. Nu är jag inte hundra på VAD Du egentligen "tänker" med Din fråga därför svarar jag som jag gör.

Om Du tänker så här att --Här kommer jag med en "vanlig" Folkabuss-- och undrar om jag platsar i detta gänget. Om detta är vad Du menar så har Du verkligen hittat rätt.

Vi har ALDRIG vid något tillfälle blivit behandlade sämre eller bättre av någon i denna klubb (bara för att vår bil inte är "fin" eller kostar tillräckligt mycket). Jag kan Garantera Dig att Du (Ni) kommer att bli behandlad efter Din PERSON och inte efter vad du har för märke på Din Bil. I denna klubben så behandlar vi inte personen efter Plånbokens innehåll utan här behandlar vi personen efter innehållet på insidan huvudet.

Jag kan vidareutveckla mitt resonemang men väljer att stanna här tills jag får veta vad du egentligen menar.
Med vänlig hälsning Kurt i Monica o Kurt.

Hej!

Detta tycker jag var väldigt fint sagt av dig Kurt!

Och det är verkligen sant.

Heder åt dig!

Mvh
 

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej igen.

Kurt, precis som du gissade var min tanke så, platsar jag/vi i klubben med en "vanlig" folkabuss och det förstår jag av dig att vi gör, tack för dom orden. Och tack till er andra också som hälsar oss välkomna.

Thomas Andersson
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej på Dig igen Thomas. Ja, som Du ser så är det inte bara jag som har den inställningen i klubben. (Tack, granne för dom vänliga orden).

Skall inte bli långrandig, men jag vill bara ge dig ett tips och det är att anmäl dig till en träff. Då kan Du på ort och ställe få ta del av den gemenskap och värme som finns bland medlemmarna. Man kan ju också vara med på någon spontanträff och det är bara att kika in på --DIT ÅKER VI--.

Vi ses där ute, hoppas Monica o Kurt.
:spinny::spinny:
 

ThomasElisabet

HBK Medlem
Inlägg
111
Kommun
Borås
HBK-Nr
1803
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej igen.

Kommer inte in på den sidan, förmodligen för att jag ännu inte kommit in i rullorna så jag väntar 1 vecka eller 2 och kollar in där.

Det är dock inga mer som skrivit att dom har en VW-buss så man undrar hur många det egentligen finns i klubben.:wideeyed:

Thomas Andersson
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej på Dig igen. Det kan ju vara så att dom som har VW-bussar inte är så ofta inne på sidan.
VW-ÅKARE vakna nu!!!!!

Svara!!
Annars kanske vi mister en nybliven medlem.!!!???

Jag vet att dom finns, ha tålamod min vän, dom kommer!

Som en parantes kan jag berätta för dig att igår hade jag besök av den polare som köpte våran "gamla" VW-buss. Han bodde bara 2 km från oss i V. Frölunda.

Det var STARKA känslor som kom upp när jag fick sätt mig vid ratten och berätta för honom om Kylboxen, batterierna o.s.v.

Han hade många frågor som jag fick svara på och ja sa till honom att om han hade flera frågor så fick han ringa hur mycket som helst. Vet ju själv hur det är när man står med skägget i brevlådan och inte "kan" så mycket.

Ja, kamrat, detta kan kanske uppfattas som "EN dåres försvarstal", men jag kan lova Dig att "Dina" kompisar kommer att höra av sig. Hållut bara, dom kommer att svara.

Hälsningar från en vanlig representant för Husbilsklubben.se.

Kör vackert, så ses vi där ute, hls K i M o K
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hootan, inte fasen har du kommit med i fel klubb, här är alla vällkommna.

Inte fasen är det storlek på bil eller husvagn som bestämmer vad du ni är förena personer.

SJälv är jag väldigt glad ikväll därför att jag gillar FRÖLUNDA, ett lag fyllt av GOA GUBBAR.

Vi vann över Färjestad med 3-1 ikväll.

PS sonen gillar ett lag som visst heter Leksand men jag gillar honom också ändå.
 
Senast redigerad av en moderator:

Uffe A-son

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Orsa
HBK-Nr
228
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej Tomas,jag har VW lt 31 -78 års modell,med påbyggnad gjord i mitten av 90-talet,det är inget krutpaket så det är bara att ta det lungt när man är ute på vägarna.Det finns nog flera med VW här iklubben,hoppas att du känner dig välkommen.Hälsar Uffe
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

Här är en till som har en vw LT-31 med en bensinsexa på 2,4 liter årsmodell 1984 ombyggd i början av nittiotalet,dock ej av mig.
Vi har haft den i ca 3 år och vi har gjort en del modifieringar. ljudisolering,bytt stolar elinstallationer,mm.

Även vi hälsar dig välkommen i klubben

Roffe o Marita
 
F

F.d. 50005

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej h00tan!

Vi har sedan två år tillbaka en VW Westfalia 1990 och trivs alldeles utmärkt med denna.
Perfekt för vårt behov och vårt sätt att använda den. Storleken har ju ingen betydelse som vi alla vet!
:twitcy:
Använd den mycket och ofta - det gör vi! Och välkommen till "miniorerna"!
Agne och Gullvi
 
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej!
Det var tack vare Dig jag hittade Husbilsklubben! Tack för det!
Har just köpt en husbil av exakt samma märke och årsmodell som Du, och googlade på den för att få fram lite info men hittade bara att de byggdes i Åkersberga och att firman gick i konkurs 1989. Vet Du mer? All info tas tacksamt emot!
Såg på Dina bilder att vi tydligen har samma smak för resmål - jag var vid Trappstegsforsen med min Campmobil förra veckan. Köpte den på fredagen och åkte på måndagen. Lite av en chanstagning med tanke på att jag knappt hunnit provaköra den. Vi styrde kosan mot södra Lappland och norra Jämtland och allt gick bra bortsett från en spräckt krängningshämmare.
Vore kul om vi kunde vaska fram lite fler Campmobilägare. Här måste ju finnas fler än vi två.
mvh Lars Ulwencreutz
 
F

F.d. 4326

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej! Jag har en Karman gipsy byggd på VW transporter 88. Lagom stor bil får plats i en parkeringsruta. Helnöjd med denna bil.

Peter
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Hur många i klubben har en VW

Hej
Vi har en gammal ful Mercedesbuss och har alltid blivit väl behandlade. Fördelen med den är priset och att den är lätt att hitta på träffarna när den står bland 50 andra bilar.
Det är klart, vi kanske inte blir insläppta på Olofsbo camping i Falkenberg, men vad har vi där att göra....
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Hur många i klubben har en VW

För att sammanfatta, det är det "hojmentalitet" i klubben, alla hjälper alla oavsett vad det är man kör :yes:

Fast vi har inte ens husbil än :wideeyed:

Peter :)
 
F

F.d. 52959

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Självklart har Du valt rätt klubb!. Vi är många som åker på Transporterchassin av olika årgångar.

Såg att VW Transporter tillverkats i 10 miljoner ex. sedan 1950, så du är inte ensam vare sig
i klubben eller på vägarna. Själva har vi vi T5:an, den senaste versionen.
Så varmt välkommen.
 
F

F.d. 24718

Guest
Sv: Hur många i klubben har en VW

Jag har inte VW och är "bara" intresserad än så länge, men döma av de svar jag fick på mina "Tänkvärda tankar" så är alla fordon med sina ägare välkomna, även gamla Magirus-Deutz, och det känns bra! :)
Lycka till.
 
Toppen