Jag förstår absolut inte meningen med SCR campingar. Jag snackade med en campingägare som hade blivit ansluten till SCR, men ganska snabbt konstaterade att det enda hon upplevde var extra jobb pga deras regler, och gamla gäster försvann.
Sedan bestämde hon sig för att hoppa av igen, och ett år efter så hade hon inte fått tillbaks sina pengar som var innestående, det var väl en garantisumma som hon skulle få tilbaks vid urträde, hon hade ett djäkla jobb och sura miner för att gå ur.
Jag var också i Norge och fotograferade lunnefågel på Runde, och under alla övernattningar så var det inte en enda campingägare som ville registrera SCR kortet trots dom var anslutna. Jag frågade också varför och svaret jag fick var att kortet var bara något som kostade pengar och var till besvär. Finns säker andra som har annan uppfattning, men jag försöker att F campa så mycket som möjligt.
Man hör här på
HBK och andra campingsidor att SCR camping inte gynnar campinggästerna speciellt mycket. Någon försäkring finns för gästerna men det har vi ju i vilket fall som helst.
Finns det någon som tycker det är värt dyrare dygnsavgift bara för att ha ett SCR kort ????