Tjenare igen!
Nu var det ju ett tag sedan, men jag har för mig att jag inte lade någon kraft på hjulhusen för som du säger; bökigt att få det snyggt!
Fast jag la lade en del krut på torpeden och jag har för mig att jag isolerade både i motorrummet. Både där uppe där torkarmekanismen är samt där det "gick".
På insidan så tror jag att jag använde en ICKE självhäftande ljudisolerande lumpmatta som jag satte dit i ett stycke och fäste upp med buntband!
Som ett komplement till de självhäftande plattor som man satt inifrån på de ställen man kom åt på insidan av torpeden.
Det är ju inte så mycket skit där under som på senare årsmodeller av chassiena:o! Kan du meka dit något så att bara pedaler + värmeutblås är fria så har du nog vunnit massor!
Hjulhusen kladdade jag fulla med tjock underredsmassa för att dämpa ljudet från hjulsprut o.s.v.
Dessa tidiga bilar som man hade var ju lite "halvfärdiga" ibland, fast det var ju en del av hobby´n att få till
Täta om fönster på nya bilar och jaga vindtjut från takluckor med olika spoilerlösningar var också skoj och lönande!
På en Adriatik hade jag tom en liten spoiler framför bodelsdörren för att få bort vissladet ...........funkade fint!
Mycket pill och styr var det! Fast iom att bilarna var enkla i utförande så var det inte så bökigt att få till det även för en normalklant som mig

!
En rolig tid med mycket vinkande och byta erfarenheter med andra bobilsåkare man möte ute på turerna!
Fast man bluddrar ju en del nu också:o
Ha det bra och isolera på!
Anders