• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 660FM, Garmin 760 eller Navigon 7110

F

F.d. 8491

Guest
Var på Media Markt i Västerås idag och talade med en säljare om de båda Garmin som jag valde emellan.
En dam, som hörde vår diskussion, ursäktade sig och sa att hon måste berätta att hon hade den bästa GPS:en nämligen Navigon 7110. Den hade jag aldrig hört talas om tidigare!

Jag har inte så bråttom att köpa så det blev omtag och nu söker jag info om hon har rätt.

Är det någon som har erfarenhet av Navigon 7110? Fördelar, nackdelar?

Jag har kollat på Pricerunner och det verkar inte vara så stora skillnader mellan de olika GPS:erna. Priserna c:a 3100, 3500 resp 3500 kr

Sven-Åke
 
F

F.d. 8036

Guest
Sv: Garmin 660FM, Garmin 760 eller Navigon 7110

Det finns ju naturligtvis lika många åsikter som det finns olika märken och modeller beroende på vad olika personer anser vara viktigt och vilket pris man är villig att betala. Kort sagt det finns ingen som är generellt bäst (eller sämst).

Jag själv tycker Garmin är bäst till mina specifika behov med det är ju därför inte säkert att den är bäst för dig.

Gör en lista på vad den SKALL kunna, sånt som kunde vara bra men inte nödvändigt och sånt om du inte har någon användning av. GPS idag kan ju mer än bara navigera, spela MP3, fungera som handsfree till mobilen, FM-sändare, TV-mottagare etc etc.

Man behöver ju inte springa runt i butiker för att ta reda på vad dom olika apparaterna kan, det finns på nätet och fråga i butiken hjälper ju inte.
Säljaren kommer ju inte att säga att TomTom är bäst om det är konkurrenten vid sidan om som säljer den. Dom pushar väl för den som dom har bäst avans på.

Ännu kortare sagt, det är inte lätt.
 
F

F.d. 10659

Guest
Sv: Garmin 660FM, Garmin 760 eller Navigon 7110

Min Garmin 660FM passar utmärkt för mina behov. Att den sen har lite lull-lull som kostar extra bekymrar mig föga. Ett minus är dock att det inte går att tanka ner rutter skapade i "Mapsource"
Hälsn Brorake
 
Toppen