• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Köpa fyllbar gasolflaska

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Nu kan hbk medlemmar köpa fyllbara gasolflaskor via hemsidan och få dom levererade hem.
Kolla rabatter så hittar du gasoltråden
hälsningar Gert
 

Kånnkård

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
1408
Medlemskap
2024
Sv: Beställning av fyllbara gasolflaskor för HBK:are

Tack för allt jobb ni lägger ner på att hjälpa oss. Men några frågor.
Har den här flaskan sidoanslutning för påfyllningen ?
Visar mätaren 0 - 11 kg ?
Vilka adaptrar följer med i priset?
Med bästa husbilshälsningar
Delteff
 

Wally

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Växjö
HBK-Nr
82
Medlemskap
2025
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Hej.
Allt är säkert bra men jag kommer inte in på den sidan om rabatter

Jag har ingen behörighet står det.
Vad är det för fel? jag är ju medlem

MVH
Whilma
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Beställning av fyllbara gasolflaskor för HBK:are

Delteff,

Flaskorna har en horizontal eller en vertikal anslutning (uppge vid beställningen vilken du vill ha), mätaren visar antal % eller antal liter som finns kvar i flaskan. I priset ingår 3 st adaptor så flaskorna kan fyllas vart som helst i hela Europa.

Hoppas att detta besvarar dina frågor ;)
 

benndix

HBK Medlem
Inlägg
595
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Hej Belgien 1!
Om man nu gör en tripp till Holland och tar svängen förbi Eeklo, vad tar de frakten, priset borde väl bli lite bättre då, så det blir ett bidrag till färjan eller tunneln.
benndix
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Benndix,

Jag har ett avtal med firman i Eeklo och dom ordna frakten till Sverige. Priset är oförändrad om du åker själv till Eeklo eller det shickas.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Jättebra att ni förHandlat fram detta. Men en fråga; vilka mått har flaskan? Mitt utrymme är så litet att PA11 inte ryms - men väl P11. Har ni några mått?
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Maja,

LPG flaskorna har en capacitet på 27 liter, totala höjd 580mm, diameter 300mm. Normalt sett ska flaskorna få plats i det utrymme som är avsett för gas flaskorna.
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Kurt & Monica,

Det har tagit lång tid att förhandla mig fram men till slutet så lyckades ;). Vad det gäller min hälsa så är det bra för tillfället det värsta börjar nästa tisdag ;)
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Det stämmer bra. Dessa flaskor är av stål och finns i ett par olika utföranden med avseende på kopplingarnas placering mm.

Alugas i Tyskland har fyllbara flaskor. Dessa är i aluminium och väger betydligt mindre.

Det viktiga med fyllbara flaskor är att de har en automatisk stängningsventil så att de inte går att överfylla.
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

LPG-flaskan måste skruvas fast i husbilen för att den ska gälla som tank. Det finns en monteringssats som tillbehör. Flaskan har en inbyggd ventil som stänger av påfyllningen vid 80%, dvs vid 22 liter som motsvarar 11 kg.
Tyvärr finns det endast ett fåtal ställen här hemma, där man kan fylla på flaskan.
Annars är det ett bra och billigt alternatv till gasolhandlarnas ockerpriser betr. bytesflaskor.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Hej
Vi sitter och fikar nu på morgonen. Skall strax fylla färskvatten och när det är klart så åker vi till Nacka ,Preemmacken och fyller våra gasolflaskor.
En är tom och den andra halvtom. Toppar båda och betalar bara det som jag fyllt.
Sen åker vi också till kristinehamn. Där kan dom som är intresserade få se mina flaskor. Min bil är märkt med nummer 8 .
Dom flaskor som jag köpte med hjälp av Belgien1 går inte att köpa här för han är inte längre med i klubben.
Wynen i Tyskland, ligger åt Moseldalen till. Sök på nätet så finns alla uppgifter där.
Skall även finnas i Norge att köpa. Dom flesta norska bilar har fyllbara flasor.
På NMC - mötet helgen efter midsommar i Ödeshög kommer säkert många norska bilar så där kan man nog få reda på var i Norge man köper dom.
berättar mer i Kristinehamn om vi träffs där.
hälsningar Gert8
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Det stedet i Norge som er lettest å finne er muligens http://www.ulvolden.com/, de selger og monterer tankflasker - også med felles påfylling for 2| tanker.

Dette er også en campingplass, den ligger like ved E6 noen km nord for Otta sentrum i Gudbrandsdalen.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Köpa fyllbar gasolflaska

Den påfyllningsbara Alugas-flaskan med fyllstopp kan du köpa i Tyskland
på nedanstående adress.

Tyvärr visas den inte på webben för att återförsäljarna av den vanliga
flaskan, som också säljer gas, inte gillar att man kan fylla själv på en
mack.

Vikten på Alugasflaskan är bara 6,2 kg.

Finns att köpa här:

ALUGAS GmbH & Co. KG
Industriegebiet Flugplatz Pferdsfeld
D-55566 Bad Sobernheim
Germany

Telefon: 49 (0)6756-9111-0
Mail: g.vetter@alugas.de

Gerd Vetter talar mycket bra engelska.
 
Toppen