• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil till barnen ?

J

Jarn

Guest
Hej alla,
mina barn klagar på att de inte kan låna min husbil mer, då jag bytt till en med bara 2 + 1 bädd.
De är två vuxna med barn som är 7 o 10 år.

Jag skulle därför vilja ha hjälp av er att få fram lämplig husbilsmodell från 2002 - 2005, som jag kan börja leta efter. Helst "vanligt" märke.

Krav, fast dubbelsäng bak, mittgrupp med snurrbara pilotstolar max 6,8 m.
Alkov eller helintegrerad med nedfällbar dubbelsäng. Vilket är billigast?

Det lär väl bli jag som får betala, eftersom jag ställt till det.....
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Husbil till barnen ?

Kolla om försäkringen gäller andra än de som är skrivna på addresen där bilen är skriven, vår försäkring gäller inte om jag lånar ut min bil till barnen.

För och nackdelar med detta, jag vill inte låna ut vår husbil så för mig är det bara bra.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Husbil till barnen ?

Jo, jag har kollat det tidigare och försäkringen gäller alla som kör den, såvida det inte gäller yrkesmässig uthyrning. Det är på Länsförsäkringar.

I detta fallet som min fråga gäller, då är tanken att bilen skall stå registrerad på ett av barnen.
 

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Husbil till barnen ?

Föreslår lika som vi sålde nyligen En Arto 69 GL kanon bil sommar som vinter
Oftas mycket bra pris på. något billigare än Hymer men för mej något bättre.
Eller en Eura, inte så dum heller.
 
F

F.d. 29797

Guest
Sv: Husbil till barnen ?

Hej Roland
Jag har försäkring hos Länsförsäkringar. Jag frågade om detta i somras vad gäller utlåning av Husbilen till familjemedlem. Svaret var att man måste vara skriven på den adress som försäkringen gäller annars är man illa ute. Men det går bra att ta en tilläggs-försäkring som skulle kosta ca: 1500:-
om året vad gäller min bil. Kommer inte ihåg om det var 50 eller 75% på försäkringenspremien.
Har man barn som är skrivna på sin försäkrings-adressen så är det ju inga problem.
 
Toppen