• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Miljöplakett....vara eller inte vara!?

G

Göran T625

Guest
Sitter med rinnande näsa och tittar på TV-nyheter från WDR (West Deutsche Rundfunk) där man rapporterar att Düsseldorf och Wuppertal har gjort ett steg tillbaka vad gäller kravet på miljöplakett! Orsaken skall vara att undersökningar har visat att bilmotorn inte är den stora boven utan "mikrodammet" genereras av helt andra orsaker. Redan uppsatta skyltar demonteras. Enligt WDR kommer flera andra städer att följa efter.

Vad kan man säga.......fort men fel?!

HBK-hälsningar

Göran 292
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Miljöplakett....vara eller inte vara!?

Göran,

Svårt att förstå att Tyskarna erkänner att det inte är bilen som är boven, ska bli kul att se vad dom övriga Tyska städarna ska göra, följa efter eller låtsas som det regnar !!!
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Miljöplakett....vara eller inte vara!?

Det gäller att börja i rätt Ända.
:confused:
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Miljöplakett....vara eller inte vara!?

Jag som beställt skylt nu i helgen på internet till årets turer söderut.

Dethleffskvalite
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Miljöplakett....vara eller inte vara!?

Dethleff,

Jag köpte den Tyska miljö dekalen i Friesland (Norra Holland) i förrgår, pris € 18.95.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Miljöplakett....vara eller inte vara!?

Göran,

Svårt att förstå att Tyskarna erkänner att det inte är bilen som är boven, ska bli kul att se vad dom övriga Tyska städarna ska göra, följa efter eller låtsas som det regnar !!!
Med tanke på Tyskarnas förkärlek och bundenhet till sina bilar och bilfabriker så har jag lätt att förstå myndigheterna, när de nu fått "kalla" fötter inför konsekvenserna av dessa "miljöbeslut" med avseende på bla löpande delstatsval - fö tycker jag det är bättre att ändra sig än att genomföra något som inte är färdigtänkt.
 
Toppen