Du skall naturligtvis inte betala, men kanske att Du ÄNDÅ måste göra detta. Varför undrar Du då. Jo, jag skall berätta vad som hände mig.
Jag hade ställt min lilla Lupo på Linnegatan i Göteborg, betalat p-avgift, lagt lappen Väl SYNLIG i framrutan och gick in på ett fik i närheten.
Hade precis fått in mitt kaffe men höll på att få det i fel strupe.
Jag kollar ut på min bil och där står en "lisa" och skriver ut böter och sätter lappen på MIN framruta.
Jag rusar då ut till min "kompis" och berättar för henne att jag har betalt avgift, visar t.o.m. p-lappen för henne.
Istället för att riva lappen så ber hon vänligt att jag måste först betala avgiften SEDAN kan jag klaga och få pengarna tillbaka.
Blev naturligtvis ganska sur på henne och ringde då till Polisen. Fick rådet av dom att jag skulle betala p-boten och sedan överklaga. Jag hade då hamnat i mom 22 tyckte jag så jag betalade och överklagade.
Efter cirka tre veckor fick jag pengarna tillbaka dom utan ränta.
Nu förstår man var våra skattepengar tar vägen.
Skulle man driva en privat firma på detta viset hade man bara kunnat hålla ruljansen igång i tre dagar, sedan hade KONKURSEN varit ett faktum.
Obs! Jag är inte arg på ALLA lapplisor, dom flesta är mycket trevliga, hls kurt.